| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Biyomedikal Malzemeler | BIY 337 | 5 | 2 + 0 | 2 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. CANSU AKBULUT |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Biyolojik malzemelerin tıbbil alanda kullanımının öneminin kavranmasını sağlamak ve biyomalzemelerdeki gelişmeler hakkında fikir sahibi olmak ve biyouyumlu malzemelerin, vücut hücreleriyle etkileşimleri konusunda bilgi edinmek amaçlanmaktadır |
| Dersin İçeriği | Biyomalzemelerin yapısı ve özellikleri, biyouyumluluk, biyomalzemelerin medikal alanlarda kullanımı kapsar. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Biyomedikal malzemelerin tıbbi alanda kullanımının önemini kavrar. | Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 2 | Biyomalzemeleri öğrenir ve tanımlayabilir. | Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 3 | Biyouyumluluğu tanımlayabilir. | Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 4 | Biyomalzemelerin in vivo kullanımları hakkında fikir sahibi olur. | Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Biyomedikal malzemeler ve uygulamaları | |
| 2 | Biyomalzemelerin kimyasal yapısı | |
| 3 | Biyomalzemelerin fiziksel yapısı | |
| 4 | Ortopedik malzemeler | |
| 5 | Yapay kalp | |
| 6 | Lensler ve göz içi biyomalzemeler | |
| 7 | Kateterler | |
| 8 | Yaraların iyileşmesi ve biyomalzeme kullanımı | |
| 9 | Ara sınav | |
| 10 | Biyomalzemelerin yüzey özellikleri | |
| 11 | Biyomalzemeler ve estetik yönden kullanımları | |
| 12 | Biyomalzemelerin in vivo kullanmları | |
| 13 | Biyomalzemelere bağışıklık gösterimi | |
| 14 | Biyomalzemeler ve biyouyumluluk |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | JJ.S.Temenoff , A.G.Mikos , Biomaterials-The Intersection of Biology and Materials Science, First Edition (2008), Biomaterials, An introduction, JB Park, available at Yeditepe Library. Materials Science, Malzeme Bilimi, Kaşif Onaran, 12th ed., 2012 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme | X | |||||
| 2 | Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma | X | |||||
| 3 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme | X | |||||
| 4 | Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme. | X | |||||
| 5 | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma | X | |||||
| 6 | Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi | X | |||||
| 7 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme. | X | |||||
| 8 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma. | X | |||||
| 9 | Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma | X | |||||
| 10 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma. | X | |||||
| 11 | Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma. | X | |||||
| 12 | Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma | X | |||||
| 13 | Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Biyomedikal malzemelerin tıbbi alanda kullanımının önemini kavrar. | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| 2 | Biyomalzemeleri öğrenir ve tanımlayabilir. | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| 3 | Biyouyumluluğu tanımlayabilir. | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| 4 | Biyomalzemelerin in vivo kullanımları hakkında fikir sahibi olur. | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
| Final | 1 | 40 | 40 |
| Toplam İş Yükü | 98 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,92 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||