| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Biyocoğrafya | BIY 407 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MEHMET SAĞIROĞLU |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Dünya flora ve faunasının oluşumu, bunu etkileyen faktörleri, dünya floristik ve faunistik alemleri, ülkemizin konumunun kavranması. |
| Dersin İçeriği | Bitkilerin ve hayvanların dünya yüzeyinde dağılım prensipleri; kesintili ve kesintisiz alanlar; endemizm; dünyanın floristik ve faunistik alemleri; paleobotanik, paleozooloji ve jeolojik gelişmelerle bitki ve hayvanların bağlantıları. |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Bitki ve hayvanların dünya yüzeyinde dağılım prensiplerini kavrar. | Anlatım, | |
| 2 | Kesintili ve kesintisiz alanlar konusunda bilgi sahibi olur. | Anlatım, | |
| 3 | Endemizm kavrar. | Anlatım, | |
| 4 | Dünyanın floristik, faunistik alemlerini kavrar. | Anlatım, | |
| 5 | Paleobotanik, paleozooloji kavrar. | Anlatım, | |
| 6 | Jeolojik gelişmelerle bitki ve hayvanlar arasındaki ilişkileri analiz eder. | Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Biyocoğrafyanın Tanıtımı | |
| 2 | Floristik Bitki Coğrafyası | |
| 3 | Bitkilerin Yayılış Prensipleri | |
| 4 | Bitkilerin Dünya Yüzeyine Dağılışını Etkileyen Faktörler | |
| 5 | Bitki Formasyonlarının Sınıflandırılması ve Jeolojik Devirler | |
| 6 | Hayvanlarda Yayılma ve Hayvan Göçleri | |
| 7 | Jeolojik Devirlerde Bitki ve Hayvanların Dağılışı | |
| 8 | Floristik Alemler | |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | Yurdumuzun Bitki ve Hayvan Coğrafyası Yönünden Genel Görünümü | |
| 11 | Ormanlarımız | |
| 12 | Endemizm | |
| 13 | Endemik Taksonların Tehlike Kategorileri | |
| 14 | Bitkileri ve Hayvanları Tehdit Eden Faktörler |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Biyocoğrafya, Yıldırım Akman, Palme Yayınları, 2005 |
| Ders Kaynakları | Bitkiler coğrafyası, Hamit İnandık, İstanbul Matb, 1969. Biyocoğrafya, Recep Efe, Balıkesir Üniv., 2010. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme | X | |||||
| 2 | Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma | X | |||||
| 3 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme | X | |||||
| 4 | Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme. | X | |||||
| 5 | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma | X | |||||
| 6 | Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi | X | |||||
| 7 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme. | X | |||||
| 8 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma. | X | |||||
| 9 | Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma | X | |||||
| 10 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma. | X | |||||
| 11 | Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma. | X | |||||
| 12 | Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma | X | |||||
| 13 | Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Bitki ve hayvanların dünya yüzeyinde dağılım prensiplerini kavrar. | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 |
| 2 | Kesintili ve kesintisiz alanlar konusunda bilgi sahibi olur. | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 |
| 3 | Endemizm kavrar. | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 |
| 4 | Dünyanın floristik, faunistik alemlerini kavrar. | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 |
| 5 | Paleobotanik, paleozooloji kavrar. | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | |
| 6 | Jeolojik gelişmelerle bitki ve hayvanlar arasındaki ilişkileri analiz eder. | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Ödev | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 17 | 17 |
| Kısa Sınav | 2 | 8 | 16 |
| Ödev | 1 | 22 | 22 |
| Final | 1 | 26 | 26 |
| Toplam İş Yükü | 129 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,16 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||