Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Coğrafya Araştırmalarında Web Cbs Uygulamaları COG 611 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MEHMET FATİH DÖKER
Dersi Verenler Doç.Dr. MEHMET FATİH DÖKER,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Hızla gelişen internet teknolojileri hayatımıza birçok yenilik getirmiştir. Bunlarda bir tanesi de bulut bilişimdir. Bulut bilişim, bilgisayarlar ve diğer cihazlar için, istendiği zaman kullanılabilen ve kullanıcılar arasında paylaşılan bilgisayar kaynakları sağlayan, internet tabanlı bilişim hizmetlerinin genel adıdır. Bulut bilişim masaüstü CBS uygulamalarının da WEB ortamına taşınmasına zemin hazırlamıştır. Bu dersin amacı öğrencilerimizin Web CBS okur yazarlığının arttırılmasıdır. 

Dersin İçeriği

Bulut Bilişim, WEB CBS, Coğrafya Araştırmalarında WEB CBS

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bulut Bilişim Mimarisini Öğrenir Problem Çözme, Performans Değerlendirme, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
2 Web CBS Mimarisini Öğrenir
3 Coğrafi Veri Servislerini Kavrar
4 Web CBS Katmanlarını Öğrenir
5 Web CBS Uygulamaları Gelistirir
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 BULUT BİLİŞİM
2 BULUT BİLİŞİM ve COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMLERİ
3 CBS KAYNAKLARININ ONLINE PAYLAŞIMI
4 KULLANIMA HAZIR İÇERİK YÖNETİMİ
5 WEB CBS’DE KATMANLAR ve HARİTALAR
6 WEB CBS’DE COĞRAFYA UYGULAMALARI
7 WEB CBS’DE COĞRAFYA UYGULAMALARI
8 ARA SINAV
9 GÖNÜLLÜ COĞRAFİ BİLGİ
10 YAPILANDIRILABİLİR UYGULAMALAR
11 HARİTA SERVİSLERİ
12 MEKANSAL ANALİZLER VE GEOPROCESSING SERVİSLER
13 MOBİL CBS VE GERÇEK ZAMANLI CBS
14 3D (3 BOYUTLU) WEB SCENES
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Getting to Know Web GIS

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Coğrafya ve Coğrafi Bilgi Teknolojileri alanındaki kuramsal bilgi birikimini ileri düzeyde genişleterek yeni ve özgün bilgi üretebilme. X
2 Ulusal ve uluslararası bilimsel literatürü takip edebilecek ve özgün bilimsel yayın üretebilecek düzeyde akademik İngilizce yeterliliği geliştirme. X
3 Yer–atmosfer sistemi, çevresel süreçler ve mekânsal dinamikler hakkında bütüncül bir anlayışla ileri düzey çözümlemeler yapabilme. X
4 İnsan–çevre ilişkilerini sosyo-ekonomik, kültürel ve ekolojik boyutlarıyla değerlendirebilme ve bu ilişkilere yönelik özgün sentezler oluşturabilme. X
5 Coğrafi veri toplama, işleme, doğrulama, analiz etme ve yorumlama süreçlerini bilimsel yöntemlere uygun olarak yürütebilme. X
6 Coğrafi bilgi teknolojileri ve çevresel süreçlerde ortaya çıkan yeni eğilim ve teknolojileri takip ederek alana özgü yenilikçi uygulamalar geliştirebilme. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
1 Bulut Bilişim Mimarisini Öğrenir 4 3 5
2 Web CBS Mimarisini Öğrenir 4 4 5 5
3 Coğrafi Veri Servislerini Kavrar 5 5 4 4
4 Web CBS Katmanlarını Öğrenir 5 4 4
5 Web CBS Uygulamaları Gelistirir 4 4 4
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 30 30
Performans Görevi (Uygulama) 3 15 45
Performans Görevi (Seminer) 3 15 45
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6
dersAKTSKredisi 6