| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Klinik Sosyal Hizmet Kuramları | SHD 611 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HÜSEYİN ZAHİD KARA |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu ders, klinik sosyal hizmetin kapsamı, kuramsal çerçevesi, klinik sosyal hizmet uygulaması kuramlarını, kuram temelli tanı koyma ve değerlendirme becerisini ve farklı nüfus gruplarıyla klinik sosyal hizmet uygulaması yetkinliğini kazandırmayı amaçlamaktadır. |
| Dersin İçeriği |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Klinik sosyal hizmet kapsamını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Klinik sosyal hizmet uygulaması için teorileri bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Klinik sosyal hizmet uygulamasında değerlendirme ve tanı koyabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Klinik sosyal hizmet uygulamasında bilişsel, duyuşsal, davranışsal ve bütünleştirici yaklaşımı bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Çocuklarla, Ergenlerde, Yetişkinlerde, Yaşlılarda klinik değerlendirme ve sosyal hizmet uygulamasını bilir ve uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Klinik sosyal hizmet kapsamı | |
| 2 | Çevresi içinde birey - medikal model | |
| 3 | Klinik sosyal hizmet uygulaması için meta teoriler | |
| 4 | Klinik sosyal hizmet uygulaması için mezo teoriler | |
| 5 | Klinik sosyal hizmet uygulaması için makro teoriler | |
| 6 | Klinik sosyal hizmet uygulamasında değerlendirme ve tanı koyma I | |
| 7 | Klinik sosyal hizmet uygulamasında değerlendirme ve tanı koyma II | |
| 8 | Klinik sosyal hizmet uygulamasında bilişsel, duyuşsal, davranışsal ve bütünleştirici yaklaşım I | |
| 9 | Klinik sosyal hizmet uygulamasında bilişsel, duyuşsal, davranışsal ve bütünleştirici yaklaşım II | |
| 10 | Çocuklarla klinik değerlendirme ve sosyal hizmet uygulaması | |
| 11 | Ergenlerle klinik değerlendirme ve sosyal hizmet uygulaması | |
| 12 | Yetişkinlerle klinik değerlendirme ve sosyal hizmet uygulaması | |
| 13 | Yaşlılarla klinik değerlendirme ve sosyal hizmet uygulaması | |
| 14 | Ailelerle klinik değerlendirme ve sosyal hizmet uygulaması |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mesleki bilgiye sahip, teorik bilgiyi çalışma ortamlarında kullanabilir, insan ilişkileri ve iletişim yeteneğine sahip, ekip çalışması yapabilir. | X | |||||
| 2 | Dünya ve Türkiye´deki risk gruplarını tanır ve bilir. | X | |||||
| 3 | Risk gruplarının (çocuk, genç, yaşlı, engelli, aile, kadın) sebepleri konusunda bilgi sahibidir | X | |||||
| 4 | Korunmaya muhtaç çocuk, genç, yaşlı, engelli, kadın ve aile konusunda müdahale tekniklerini bilir. | X | |||||
| 5 | Sosyal hizmet konularında bilimsel çalışma yapabilme bilgisine sahiptir. | X | |||||
| 6 | Araştırma tasarlar, veri toplar, verileri analiz eder ve elde edilen bulguları yorumlar. | X | |||||
| 7 | Sosyal hizmetle ilgili bilimsel yaklaşımları öğrenir, alanla ilgili yenilikleri takip eder. | X | |||||
| 8 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | ||||||
| 9 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Klinik sosyal hizmet kapsamını bilir | |||||||||
| 2 | Klinik sosyal hizmet uygulaması için teorileri bilir | |||||||||
| 3 | Klinik sosyal hizmet uygulamasında değerlendirme ve tanı koyabilir | |||||||||
| 4 | Klinik sosyal hizmet uygulamasında bilişsel, duyuşsal, davranışsal ve bütünleştirici yaklaşımı bilir | |||||||||
| 5 | Çocuklarla, Ergenlerde, Yetişkinlerde, Yaşlılarda klinik değerlendirme ve sosyal hizmet uygulamasını bilir ve uygular |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 20 |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Ödev | 1 | 4 | 4 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Toplam İş Yükü | 138 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||