| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sağlık, Toplum ve Sosyal Hizmet | SHD 607 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi İHSAN KUTLU |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Sosyal hizmet bağlamında sağlık ve toplum ilişkisinin öğrenilmesi |
| Dersin İçeriği | Sağlıkla ilgili temel kavramlar, sağlığın sosyal boyutu, sağlığı etkileyen sosyal faktörler, sosyal hizmet bağlamında sağlık-toplum ilişkisi |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Sağlık ve toplum ilişkisini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Mikro Öğretim, | |
| 2 | sosyal hizmet açısından sağlık ve toplum ilişkisinin önemini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Mikro Öğretim, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ders hakkında bilgilendirme - Sağlıkla ilgili temel kavramlar | |
| 2 | Sağlık Sistemleri - Sağlık Eşitsizlikleri - Dezavantajlı Gruplar | |
| 3 | Sağlığın ölçümü - Sağlık Araştırmaları | |
| 4 | Dünyada Türkiye'de Sağlık Kurumları - Sağlığı etkileyen faktörler | |
| 5 | Yaşam Seyri sağlık ilişkisi - Çocuk-Genç-Yetişkin-Yaşlı | |
| 6 | Aile - Bakım Yükü Sağlık İlişkisi | |
| 7 | Ekonomi - Çalışma Hayatı sağlık ilişkisi | |
| 8 | Eğitim sağlık ilişkisi | |
| 9 | Sosyal Destek - Dışlanma sağlık ilişkisi | |
| 10 | Din - Kültür sağlık ilişkisi | |
| 11 | Çevre - Ulaşım Sağlık İlişkisi | |
| 12 | Sağlıklı Yaşam Tarzı Sağlık İlişkisi | |
| 13 | Sağlık Hizmetlerinin Sunumu - Sağlık İlişkisi | |
| 14 | Sosyal Hizmet Bağlamında Sağlık - Toplum İlişkisi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Sağlığın sosyal belirleyicileri, Wilkinson, İnsev Yay. Sağlık statüsü belirleyicileri, ed. Fatih Budak Sosyolojik boyutlarıyla sağlık, ed. Özlem Özer-Fatih Santaş Kliniğin Doğuşu, Foucault |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mesleki bilgiye sahip, teorik bilgiyi çalışma ortamlarında kullanabilir, insan ilişkileri ve iletişim yeteneğine sahip, ekip çalışması yapabilir. | X | |||||
| 2 | Dünya ve Türkiye´deki risk gruplarını tanır ve bilir. | X | |||||
| 3 | Risk gruplarının (çocuk, genç, yaşlı, engelli, aile, kadın) sebepleri konusunda bilgi sahibidir | X | |||||
| 4 | Korunmaya muhtaç çocuk, genç, yaşlı, engelli, kadın ve aile konusunda müdahale tekniklerini bilir. | X | |||||
| 5 | Sosyal hizmet konularında bilimsel çalışma yapabilme bilgisine sahiptir. | X | |||||
| 6 | Araştırma tasarlar, veri toplar, verileri analiz eder ve elde edilen bulguları yorumlar. | X | |||||
| 7 | Sosyal hizmetle ilgili bilimsel yaklaşımları öğrenir, alanla ilgili yenilikleri takip eder. | X | |||||
| 8 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | ||||||
| 9 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Sağlık ve toplum ilişkisini açıklar. | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 2 | 2 |
| 2 | sosyal hizmet açısından sağlık ve toplum ilişkisinin önemini kavrar | 4 | 4 | 3 | 2 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 12 | 5 | 60 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 148 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,92 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||