Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Öğretimde Güncel Öğretim Metodları EPO 616 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. DUYGU GÜR ERDOĞAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı, güncel öğrenme – öğretim yöntemlerini uygulamadaki örnekleriyle öğrencilere kazandırmaktır. Öğrenciler, öğrenme – öğretim yöntemleri üzerinde incelemeler yaparak sınıf ortamında uygulama yapmayı öğreneceklerdir.  

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriğinde; Çok kültürlü eğitim anlayışı temelli, Dönüştürülmüş sınıf temelli, Sürdürülebilir kalkınma temelli, Performans temelli, Allosterik temelli, Reggio Emilia temelli, Argümantasyon temelli, Derslik Dışı temelli, Kuantum temelli, Okuma çemberi temelli, Süreç temelli gibi güncel ve etkili öğrenme – öğretim yöntemleri ele alınarak uygulamalarına ilişkin örnekler oluşturulacaktır.  

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Farklı temellere dayanan öğrenme-öğretme metotlarını kavrama
2 Farklı temellere dayanan öğrenme-öğretme metotlarına örnek oluşturma
3 Farklı temellere dayanan öğrenme-öğretme metotlarını uygulayabilme
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Süreç temelli öğrenme – öğretim yöntemleri İlgili Kaynaklar
2 Kuantum temelli öğrenme – öğretim yöntemleri İlgili Kaynaklar
3 Allosterik temelli öğrenme – öğretim yöntemleri İlgili Kaynaklar
4 Performans temelli öğrenme – öğretim yöntemleri İlgili Kaynaklar
5 Sürdürülebilir kalkınma temelli öğrenme – öğretim yöntemleri İlgili Kaynaklar
6 Çok kültürlü eğitim anlayışı temelli öğrenme – öğretim yöntemleri İlgili Kaynaklar
7 Reggio Emilia temelli öğrenme – öğretim yöntemleri İlgili Kaynaklar
8 Vize İlgili Kaynaklar
9 Dönüştürülmüş sınıf temelli öğrenme – öğretim yöntemleri İlgili Kaynaklar
10 Derslik Dışı temelli öğrenme – öğretim yöntemleri İlgili Kaynaklar
11 Okuma çemberi temelli öğrenme – öğretim yöntemleri İlgili Kaynaklar
12 Argümantasyon temelli öğrenme – öğretim yöntemleri İlgili Kaynaklar
13 Güncel öğretme yöntemlerine ilişkin uygulama örneği oluşturma İlgili Kaynaklar
14 Güncel öğretme yöntemlerine ilişkin uygulama örneği oluşturma İlgili Kaynaklar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Ekici, G (2014) Etkinlik Örnekleriyle Güncel Öğrenme- Öğretme Yaklaşımları, (Edit). Pegem, Ankara

Borich G. D (2014). Etkili Öğretim Yöntemleri (Çeviri: Bahaddin Acat). Nobel Yayıncılık, Ankara

Ekici, G. ve Güven, M. (2013). Yeni Öğrenme-Öğretme Yaklaşımları ve Uygulama Örnekleri. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.

Gülay Ekici (2016) Etkinlik Örnekleriyle Güncel Öğrenme-Öğretme Yaklaşımları-III

 

  

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. X
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. X
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. X
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. X
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. X
6 Eğitim programları ve öğretim alanı ilgili kuramsal temeller, program tasarımı, geliştirme ve değerlendirme boyutları hakkında bilgi sahibi olup, ihtiyaca uygun program geliştirme ve değerlendirme süreçlerini yürütür. X
7 Eğitim programları ve öğretim alanında gerçekleşen yenilik ve değişikliklerin toplumdaki etkilerini eleştirel bakış açısıyla değerlendirir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
1 Farklı temellere dayanan öğrenme-öğretme metotlarını kavrama
2 Farklı temellere dayanan öğrenme-öğretme metotlarına örnek oluşturma
3 Farklı temellere dayanan öğrenme-öğretme metotlarını uygulayabilme
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 1 15 15
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,04
dersAKTSKredisi 6