| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Eğitimde Teknoloji Entegrasyonu | EPO 610 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ÖMER FARUK VURAL |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Okullarda teknolojinin öğretim sürecine entegrasyonu sürecine ilişkin kavram ve terminoloji, teknolojinin öğretim sürecine entegrasyonu sürecinde teknoloji ile kuram ve yöntem ilişkisinin önemini, alanı ile ilgili BİT teknolojilerinin entegre edildiği ders planları inceleme, geliştirebilme uygulayabilme, değerlendirebilme ve teknolojinin entegrasyonu ile ilgili bilimsel araştırmaları inceleme ve değerlendirebilme |
| Dersin İçeriği | Bu ders, öğrencilere, okullarda BİT’in farklı ders alanlarına yönelik olarak öğrenme-öğretme sürecine entegrasyonu çalışmalarının planlanması ve uygulanma aşamalarına yönelik derinlemesine bir çalışmayı içermektedir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Eğitim Teknolojileri Temel Kavramlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Eğitim/ Teknoloji/ Teknolojinin Öğretim Sürecine Entegrasyonun Temelleri | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 3 | Öğrenme Kuramları ve Entegrasyon Modelleri | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 4 | Materyal geliştirme ve Tasarlama | Problem Çözme, Gözlem, | |
| 5 | Teknoloji ve Öğretim ortamı Düzenleme: Ders Yazılımlarının öğretim Sürecine Entegrasyonu | Tartışma, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Teknoloji ve Öğretim ortamı Düzenleme: Web 2.0 Teknolojilerinin Öğrenme Ortamlarına Entegrasyonu | Grupla Çalışma, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Hedefler, dersin amacı, ders programının, yararlanılacak kaynakların okunması, tartışılması. Temel kavramlar. | |
| 2 | Eğitim/ Teknoloji/ Teknolojinin Öğretim Sürecine Entegrasyonun Temelleri | |
| 3 | Öğrenme Kuramları ve Entegrasyon Modelleri | |
| 4 | Materyal geliştirme ve Tasarlama | |
| 5 | Teknoloji ve Öğretim ortamı Düzenleme: Ders Yazılımlarının öğretim Sürecine Entegrasyonu | |
| 6 | Teknoloji ve Öğretim ortamı Düzenleme: Ders Yazılımlarının öğretim Sürecine Entegrasyonu | |
| 7 | Teknoloji ve Öğretim ortamı Düzenleme: Ders Yazılımlarının öğretim Sürecine Entegrasyonu | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Teknoloji ve Öğretim ortamı Düzenleme: Web 2.0 Teknolojilerinin Öğrenme Ortamlarına Entegrasyonu | |
| 10 | Teknoloji ve Öğretim ortamı Düzenleme: Web 2.0 Teknolojilerinin Öğrenme Ortamlarına Entegrasyonu | |
| 11 | Teknoloji ve Öğretim ortamı Düzenleme: Web 2.0 Teknolojilerinin Öğrenme Ortamlarına Entegrasyonu | |
| 12 | Makale İnceleme | |
| 13 | Makale İnceleme | |
| 14 | Final |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Erdoğan, M. A. et al. (2011). Eğitimde Teknoloji Entegrasyonu. Pegem Akademi Usluel ,Y.K. , Demiraslan Y. ve Mumcu-Kuşkaya,F. (2007)Integrating ICT into classrooms: A note from Turkish teachers, (p. 1569-1575). Paper Presented at SITE, San Antonio, TX, March 26-30, USA. Haşlaman, T., Kuşkaya-Mumcu, F., ve Usluel, Y. K. (2007). Bilgi ve iletişim teknolojilerinin öğrenme-öğretme süreçleriyle bütünleştirilmesine yönelik bir ders planı örneği. Eğitim ve Bilim Dergisi, 32(146), 54-63. MEB (2007). Intel Gelecek İçin Eğitim Programı. Glazer, E., Hannafin M.J. and Song L. (2005). Promoting technology integration through collaborative apprenticeship. Education Technology Research Development, 53(4), 57-67. Roblyer, M. D. (2006). Integrating Educational Technology Into Teaching. (4th Edition). New Jersey: Merrill Prentice Hall. Richards, C. (2006). Towards an integrated framework for designing effective ICT-supported learning environments: The challenge to better link technology and pedagogy. Technology, Pedagogy, and Education, 15(2), 239-255 Koehler, M. J. and Mishra P. (2005). What happens when teachers design educational technology? The development of technological pedagogical content knowledge. J. Educational Computing Research, 32(2), 131-152. ISTE (2002). National Educational Technology Standards and Performance Indicators for All Teachers. Mckenzie, W. (2002) Multiple ıntelligence and ınstructional technology, A manuel for every mind, İSTE Publication, Eugene, Oregon. ISTE (2002). National Educational Technology Standards for Teachers Preparing Teachers to Use Technology, ISTE Publication. e-kitap: The Foundations of Instructional Technology Z-kitap örneği: http://e-kitap.meb.gov.tr/test/e-kitap.html |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | X | |||||
| 2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | ||||||
| 3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | ||||||
| 4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
| 5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | |||||
| 6 | Eğitim programları ve öğretim alanı ilgili kuramsal temeller, program tasarımı, geliştirme ve değerlendirme boyutları hakkında bilgi sahibi olup, ihtiyaca uygun program geliştirme ve değerlendirme süreçlerini yürütür. | ||||||
| 7 | Eğitim programları ve öğretim alanında gerçekleşen yenilik ve değişikliklerin toplumdaki etkilerini eleştirel bakış açısıyla değerlendirir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Eğitim Teknolojileri Temel Kavramlar | |||||||
| 2 | Eğitim/ Teknoloji/ Teknolojinin Öğretim Sürecine Entegrasyonun Temelleri | |||||||
| 3 | Öğrenme Kuramları ve Entegrasyon Modelleri | |||||||
| 4 | Materyal geliştirme ve Tasarlama | |||||||
| 5 | Teknoloji ve Öğretim ortamı Düzenleme: Ders Yazılımlarının öğretim Sürecine Entegrasyonu | |||||||
| 6 | Teknoloji ve Öğretim ortamı Düzenleme: Web 2.0 Teknolojilerinin Öğrenme Ortamlarına Entegrasyonu |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Proje / Tasarım | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Ödev | 10 | 3 | 30 |
| Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
| Final | 1 | 40 | 40 |
| Toplam İş Yükü | 158 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||