| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Girişimcilik Simülasyonları | GYY 522 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. İHSAN HAKAN SELVİ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Sanal bir işletme kurulması ve işletme fonksiyonlarının simüle edilmesi üzerinde durulacaktır. |
| Dersin İçeriği | Karar Verme, Simülasyon Analizi, Simülasyon Modelleme, İşletme Kurma Süreci, Yönetim, Pazarlama, Üretim, Muhasebe vef finans, Ar-ge, İnsan kaynaklar, Müşteri İlişkileri Yönetimi |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İşletme fonksiyonlarını etkin bir biçimde idare etmenin yollarını öğrenir. | Soru-Cevap, | |
| 2 | İşletme idaresi hakkında bilgi sahibi olur. | Soru-Cevap, | |
| 3 | İşletme kurulumunu öğrenir. | Soru-Cevap, | |
| 4 | İşletmecilik hakkında güncel konulara hakim olur | Soru-Cevap, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Karar Verme ve karar teorisi | |
| 2 | Simülasyon Analizi, Simülasyon Modelleme, | |
| 3 | Simülasyon Analizi, Simülasyon Modelleme, | |
| 4 | Simülasyon Analizi, Simülasyon Modelleme, | |
| 5 | İşletme Kurma Süreci, | |
| 6 | Yönetim, Pazarlama, Üretim, | |
| 7 | Yönetim, Pazarlama, Üretim, | |
| 8 | Muhasebe ve finans, Ar-ge, İnsan kaynaklar, Müşteri İlişkileri Yönetimi | |
| 9 | Muhasebe ve finans, Ar-ge, İnsan kaynaklar, Müşteri İlişkileri Yönetimi | |
| 10 | İnsan kaynaklar, Müşteri İlişkileri Yönetimi | |
| 11 | İnsan kaynaklar, Müşteri İlişkileri Yönetimi | |
| 12 | Uygulama Sunumlar | |
| 13 | Uygulama Sunumlar | |
| 14 | Uygulama Sunumlar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir. | X | |||||
| 2 | Evrensel bilimsel etik uygulamalara riayet eder ve intihalden kaçınır. | X | |||||
| 4 | Faaliyetlerinin topluma ve çevreye olan muhtemel etkilerini göz önünde bulundurur, bu olumsuz etkileri en aza indirgemek ve topluma fayda sağlamak için sorumluluk alır. | X | |||||
| 5 | İşletme sorunlarını çözmede uygun analitik teknikleri kullanabilir. | X | |||||
| 6 | Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir. | X | |||||
| 6 | Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir. | ||||||
| 7 | Derslerinde ve araştırmalarında ihtiyaç duyacağı teknolojileri tespit etme ve etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İşletme fonksiyonlarını etkin bir biçimde idare etmenin yollarını öğrenir. | |||||||
| 2 | İşletme idaresi hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||
| 3 | İşletme kurulumunu öğrenir. | |||||||
| 4 | İşletmecilik hakkında güncel konulara hakim olur |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| Toplam | 0 |
| Toplam | 0 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Proje / Tasarım | 1 | 30 | 30 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 30 | 30 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 144 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,76 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||