| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İnsan Kaynakları Yönetimi Tarihi | IKA 614 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | - |
| Önerilen Seçmeli Dersler | - |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ŞUAYYİP ÇALIŞ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | - |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, insan kaynakları yönetiminin tarihsel gelişimini inceleyerek, günümüzdeki uygulamalara nasıl evrildiğini anlamaktır. |
| Dersin İçeriği | Bu ders kapsamında insan kaynakları yönetiminin tarihi, dünyada ve Türkiye'de insan kaynakları yönetiminin gelişimi belirli tarihsel dönemler çerçevesinde incelenecektir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İnsan kaynakları yönetiminin tarihsel gelişim sürecini açıklar. | Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Günümüzdeki insan kaynakları uygulamalarının tarihsel temellerini tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Dünyada ve Türkiye'de insan kaynakları yönetiminin gelişimi hakkında bilgi edinir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İnsan Kaynakları Yönetiminin Kavramsal Çerçevesi | Sabis Ders notları |
| 2 | Sanayi Devrimi Öncesinde Emek Yönetimi | Sabis Ders notları |
| 3 | Sanayi Devrimi Sonrasında Emek Yönetimi | Sabis Ders notları |
| 4 | Bilimsel Yönetim Yaklaşımı | Sabis Ders notları |
| 5 | Endüstri Psikolojisinin Ortaya Çıkışı ve Davranışsal Yaklaşım | Sabis Ders notları |
| 6 | 2.Dünya Savaşı Sonrasında Endüstri İlişkilerinin ve Personel Yönetiminin Durumu | Sabis Ders notları |
| 7 | Ara sınav | Sabis Ders notları |
| 8 | Refah Devleti, Neoliberalizm, Esnek Çalışma Biçimleri | Sabis Ders notları |
| 9 | Stratejik İnsan Kaynakları Yönetiminin Gelişimi | Sabis Ders notları |
| 10 | Bilgi Toplumu ve Dijitalleşme | Sabis Ders notları |
| 11 | İK Analitiği | Sabis Ders notları |
| 12 | Türkiye'de İnsan Kaynakları Yönetiminin Gelişimi | Sabis Ders notları |
| 13 | İnsan Kaynakları Yönetiminin Güncel Sorunlars, Etik Tartışmalar ve Geleceğe Yönelik Eğilimler | Sabis Ders notları |
| 14 | Genel değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Sabis dokümanlar |
| Ders Kaynakları | Kaufman, B. E. (2014). The development of human resource management across nations: History and its lessons for international and comparative HRM. Legge, K. (2005). Rhetorics and realities. Human Resource Management. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | En az bir yabancı dili de kullanarak kendi disiplininde derinlemesine bilgi sahibidir. | X | |||||
| 2 | Kendi disiplinindeki kavram, uygulama, model ve teoriler ile araştırma yöntem bilgisini, bilimsel çalışmalarda ele aldığı işletme ve yönetim sorunlarının çözümünde disipline orijinal katkı sunacak şekilde kullanır. | X | |||||
| 3 | Sahip olduğu bilgileri etik değerlere uygun, yasalar çerçevesinde, doğru ve güvenli şekilde kullanır. | X | |||||
| 4 | Disiplini ile ilgili sosyal konular hakkında farkındalığını gösterir. | X | |||||
| 5 | Bilimsel çalışmalarını nitelikli bilimsel mecralarda yayınlatabilir. | X | |||||
| 6 | Bilimsel çalışmalarını sözlü olarak bilimsel toplantılarda akademik teamüllere uygun bir şekilde sunabilir. | X | |||||
| 7 | Toplumsal refah oluşturmak için inovasyona dayalı girişimciliği stratejik eylemler ile ilişkilendirebilir ve tasarlayabilir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İnsan kaynakları yönetiminin tarihsel gelişim sürecini açıklar. | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 |
| 2 | Günümüzdeki insan kaynakları uygulamalarının tarihsel temellerini tanımlar. | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 |
| 3 | Dünyada ve Türkiye'de insan kaynakları yönetiminin gelişimi hakkında bilgi edinir. | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| Toplam | 0 |
| Toplam | 0 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 25 | 25 |
| Toplam İş Yükü | 140 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||