| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İnsan Kaynakları Hukuku | IKA 604 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. TUNCAY YILMAZ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Ulusal ve uluslararası iş hukuku konularının içeriğinin kavranması, değerlendirme ve analizlerinin yapılmasıdır. |
| Dersin İçeriği | Ulusal ve uluslararası düzeyde bireysel iş hukuku, toplu iş hukuku ve sendika hukuku konuları. Çalışma hayatına ilişkin 8 temel ILO sözleşmesinin içerik analizi |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Değişimlerin iş hukukuna olası etkilerini kavrar ve yorumlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Yeni teknolojilerin çalışma hukukuna etkileri konusunda rasyonel çıkarımlar yapar çözümler üretir | Soru-Cevap, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | Ulusal ve uluslararası düzeyde çalışma hukuk normlarının oluşum sürecini açıklar | Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | Uluslararası düzeydeki hukuki oluşumların Türkiye ye yansımalarını analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
| 5 | 8temel ILO sözleşmesinin uygulama pratiklerini ve sonuçlarını uluslararası ölçekte eleştirel olarak değerlendirir | Anlatım, Benzetişim, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Bireysel ve toplu iş hukukunun doğuş ve gelişimi | |
| 2 | Günümüzde genel olarak dünya ve Türkiyede çalışma hukukunun genel görüşünümü | |
| 3 | Seçilmiş avrupa ülkelerinde Bireysel ve toplu iş hukuku uygulamaları, genel yapısı ve işleyişi 1 (seminer) | |
| 4 | Seçilmiş avrupa ülkelerinde Bireysel ve toplu iş hukuku uygulamaları, genel yapısı ve işleyişi 2 (seminer) | |
| 5 | Seçilmiş doğu asya ülkelerinde bireysel ve toplu iş hukuku uygulamaları, genel yapısı ve işleyişi 1 (seminer) | |
| 6 | Seçilmiş doğu asya ülkelerinde bireysel ve toplu iş hukuku uygulamaları, genel yapısı ve işleyişi 2 (seminer) | |
| 7 | Anglo Sakson geleneğinde bireysel ve toplu iş hukuku uygulamaları, genel yapısı ve işleyişi 1 (seminer) | |
| 8 | Anglo Sakson geleneğinde bireysel ve toplu iş hukuku uygulamaları, genel yapısı ve işleyişi 2 (seminer) | |
| 9 | Zorla Çalıştırma Sözleşmesi, Örgütlenme Özgürlüğü ve Örgütlenme Hakkının Korunması Sözleşmesi (seminer) | |
| 10 | Örgütlenme ve Toplu Sözleşme Hakkı Sözleşmesi, Eşit Ücret Sözleşmesi (seminer) | |
| 11 | Zorla Çalıştırmanın Yasaklanması Sözleşmesi, Ayrımcılık (İstihdam ve Meslek) Sözleşmesi (seminer) | |
| 12 | Asgari Yaş Sözleşmesi, Çocuk İşçiliğinin En kötü Biçimleri Sözleşmesi (seminer) | |
| 13 | Dünyada ve Türkiye de yeni çalışma biçimleri ve çalışma Hukukuna Etkileri 1 | |
| 14 | Endüstri 4.0 ve çalışma hukukuna olası etkileri |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 4857 Sayılı İş Kanunu Temel ILO Sözleşmeleri 6356 Sayılı Kanun Nuri Çelik İş Hukuku |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | En az bir yabancı dili de kullanarak kendi disiplininde derinlemesine bilgi sahibidir. | ||||||
| 2 | Kendi disiplinindeki kavram, uygulama, model ve teoriler ile araştırma yöntem bilgisini, bilimsel çalışmalarda ele aldığı işletme ve yönetim sorunlarının çözümünde disipline orijinal katkı sunacak şekilde kullanır. | X | |||||
| 3 | Sahip olduğu bilgileri etik değerlere uygun, yasalar çerçevesinde, doğru ve güvenli şekilde kullanır. | X | |||||
| 4 | Disiplini ile ilgili sosyal konular hakkında farkındalığını gösterir. | X | |||||
| 5 | Bilimsel çalışmalarını nitelikli bilimsel mecralarda yayınlatabilir. | X | |||||
| 6 | Bilimsel çalışmalarını sözlü olarak bilimsel toplantılarda akademik teamüllere uygun bir şekilde sunabilir. | X | |||||
| 7 | Toplumsal refah oluşturmak için inovasyona dayalı girişimciliği stratejik eylemler ile ilişkilendirebilir ve tasarlayabilir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Değişimlerin iş hukukuna olası etkilerini kavrar ve yorumlar | |||||||
| 2 | Yeni teknolojilerin çalışma hukukuna etkileri konusunda rasyonel çıkarımlar yapar çözümler üretir | |||||||
| 3 | Ulusal ve uluslararası düzeyde çalışma hukuk normlarının oluşum sürecini açıklar | |||||||
| 4 | Uluslararası düzeydeki hukuki oluşumların Türkiye ye yansımalarını analiz eder | |||||||
| 5 | 8temel ILO sözleşmesinin uygulama pratiklerini ve sonuçlarını uluslararası ölçekte eleştirel olarak değerlendirir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 100 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
| Ödev | 2 | 4 | 8 |
| Final | 1 | 11 | 11 |
| Toplam İş Yükü | 25 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 1 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||