| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Karşılaştırmalı İky | IKA 602 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | - |
| Önerilen Seçmeli Dersler | - |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ŞUAYYİP ÇALIŞ |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. ŞUAYYİP ÇALIŞ, |
| Dersin Yardımcıları | - |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Türkiye ve diğer ülkeler arasındaki İKY uygulamalarının ve yaklaşımlarının arasındaki farklılıkları anlamak ve açıklamak. |
| Dersin İçeriği | Farklı ülkelerde İKY'nin ortaya çıkışı, bu ülkelerdeki İKY modelleri ve diğer ülkeler üzerindeki etkileri incelenecektir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Farklı ülkelerdeki insan kaynakları yönetimi uygulamalarını anlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | İnsan kaynakları uygulamalarını ülkelerin kültürel, ekonomik ve yasal koşullarına göre karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | İnsan kaynakları uygulamalarının ulusal ve küresel düzeyde nasıl şekillendiğini açıklar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İnsan kaynakları yönetimi alanının ortaya çıkışı | |
| 2 | ABD´de insan kaynakları yönetimi | |
| 3 | Birleşik Krallık´ta insan kaynakları yönetimi | |
| 4 | Fransa´da insan kaynakları yönetimi | |
| 5 | Almanya´da insan kaynakları yönetimi | |
| 6 | Japonya´da insan kaynakları yönetimi | |
| 7 | Çin´de insan kaynakları yönetimi | |
| 8 | Güney Kore´de insan kaynakları yönetimi | |
| 9 | Kanada´da insan kaynakları yönetimi | |
| 10 | Avustralya´da insan kaynakları yönetimi | |
| 11 | İsveç´te insan kaynakları yönetimi | |
| 12 | Ortadoğu ülkelerinde insan kaynakları yönetimi | |
| 13 | Latin Amerika ülkelerinde insan kaynakları yönetimi | |
| 14 | Genel değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Sabis Dokümanlar |
| Ders Kaynakları | Brewster,Chris ve Mayrhofer, Wolfgang Handbook of Research on Comparative Human Resource Management, Londra, Edward Elgar. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | En az bir yabancı dili de kullanarak kendi disiplininde derinlemesine bilgi sahibidir. | X | |||||
| 2 | Kendi disiplinindeki kavram, uygulama, model ve teoriler ile araştırma yöntem bilgisini, bilimsel çalışmalarda ele aldığı işletme ve yönetim sorunlarının çözümünde disipline orijinal katkı sunacak şekilde kullanır. | X | |||||
| 3 | Sahip olduğu bilgileri etik değerlere uygun, yasalar çerçevesinde, doğru ve güvenli şekilde kullanır. | X | |||||
| 4 | Disiplini ile ilgili sosyal konular hakkında farkındalığını gösterir. | X | |||||
| 5 | Bilimsel çalışmalarını nitelikli bilimsel mecralarda yayınlatabilir. | X | |||||
| 6 | Bilimsel çalışmalarını sözlü olarak bilimsel toplantılarda akademik teamüllere uygun bir şekilde sunabilir. | X | |||||
| 7 | Toplumsal refah oluşturmak için inovasyona dayalı girişimciliği stratejik eylemler ile ilişkilendirebilir ve tasarlayabilir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Farklı ülkelerdeki insan kaynakları yönetimi uygulamalarını anlar. | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 |
| 2 | İnsan kaynakları uygulamalarını ülkelerin kültürel, ekonomik ve yasal koşullarına göre karşılaştırır. | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 |
| 3 | İnsan kaynakları uygulamalarının ulusal ve küresel düzeyde nasıl şekillendiğini açıklar. | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| Toplam | 0 |
| Toplam | 0 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 146 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||