| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İleri Yenidoğan Bakımı | EBP 631 | 0 | 2 + 2 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÖZNUR TİRYAKİ |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. ÖZNUR TİRYAKİ, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | |
| Dersin İçeriği |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | 1- Yüksek riskli yenidoğanın bakım gereksinimlerini açıklayabilme | Soru-Cevap, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 2 | 2-Yüksek riskli yenidoğanın gereken ileri bakımını yönetebilme | Soru-Cevap, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 3 | 3-Bilimsel literatüre hakim olarak yenidoğana ilişkin gelişmeleri takip edebilme | Beyin Fırtınası, Tartışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ülkemizde ve dünyada yenidoğan sağlığı | Literatür Taraması |
| 2 | Yenidoğan Yoğun Bakım Ünitesi (YYBÜ) tanıtımı ve standartları | Literatür Taraması |
| 3 | Riskli ve Yüksek riskli yenidoğanın özellikleri | Literatür Taraması |
| 4 | Yenidoğanın hastane içi ve dışı transportu | Literatür Taraması |
| 5 | Yüksek riskli yenidoğanın sorunları ve bakımı (Solunum desteği) | Literatür Taraması |
| 6 | Yüksek riskli yenidoğanın sorunları ve bakımı (ECMO) | Literatür Taraması |
| 7 | Yüksek riskli yenidoğanın sorunları ve bakımı (Diyaliz) | Literatür Taraması |
| 8 | Ara sınav | Literatür Taraması |
| 9 | Yenidoğana sık yapılan invaziv girişimler | Literatür Taraması |
| 10 | Yenidoğana nadir yapılan invaziv girişimler | Literatür Taraması |
| 11 | Kateter bakımı (PİCC, Satral ve Umbilikal) | Literatür Taraması |
| 12 | Nöroprotektif Yaklaşım | Literatür Taraması |
| 13 | Aile Entegre Bakım | Literatür Taraması |
| 14 | Yenidoğan Canlandırması | Literatür Taraması |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Kanıt niteliği yüksek nitelikli araştırmalar ile mesleğin bilgi birikimini oluşturabilmesi | X | |||||
| 2 | Ebelik kuramlarını geliştirilebilmesi | X | |||||
| 3 | Ebelik etik kodlarını oluşturabilmesi | X | |||||
| 4 | Ebelik eğitiminde aktif olarak yer alacak meslekten yetişen kendi akademisyenlerini oluşturabilmesi | X | |||||
| 5 | Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı geliştirebilme | X | |||||
| 6 | Ekip lideri olarak gerekli yönetici niteliklerine sahip olabilmesi | X | |||||
| 7 | Etkin eğitim methodları ile iyi bir eğitimci olmanın yanısıra eğitim programları oluşturabilmesi | X | |||||
| 8 | Mesleki örgütlenmeyi güçlendirerek meslek üyeleri arasında gerekli işbirliği bilincini oluşturabilmesi | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 1- Yüksek riskli yenidoğanın bakım gereksinimlerini açıklayabilme | ||||||||
| 2 | 2-Yüksek riskli yenidoğanın gereken ileri bakımını yönetebilme | ||||||||
| 3 | 3-Bilimsel literatüre hakim olarak yenidoğana ilişkin gelişmeleri takip edebilme |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 8 | 1 | 8 |
| Performans Görevi (Seminer) | 16 | 1 | 16 |
| Final | 1 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü | 154 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,16 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||