| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Ebelikte Kanıta Dayalı Uygulamalar | EBP 602 | 0 | 3 + 6 | 6 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. YASEMİN HAMLACI BAŞKAYA |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı; öğrencinin, ebelikte kanıta dayalı uygulamanın önemi ve hasta bakımında kanıta dayalı kılavuzların kullanımı konusunda bilgi, beceri ve deneyim kazanmasını sağlamaktır. |
| Dersin İçeriği |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Kanıt düzeyini açıklayabilme | ||
| 2 | Kanıta dayalı uygulamanın ve kanıta dayalı ebeliğin ilkelerini anlayabilme | ||
| 3 | Ebelik alanında kanıta dayalı uygulamanın önemini açıklayabilme | ||
| 4 | Ebelik alanında kanıta dayalı kılavuz önerilerinin uygulanmasına yönelik stratejiler geliştirebilme |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Kanıta Dayalı Uygulamanın Tarihçesi | |
| 2 | Kanıta Dayalı Uygulama Ve Kanıta Dayalı Ebelik | |
| 3 | Kanıt Düzeyleri | |
| 4 | Kanıta Dayalı Uygulama Süreci | |
| 5 | Kanıta Dayalı Uygulamalar İçin Stratejiler | |
| 6 | Kanıta Dayalı Uygulamalar İçin Soru Oluşturma Modelleri | |
| 7 | Kanıt Kaynaklarına Ulaşma | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Kanıta Dayalı Kılavuzları İnceleme | |
| 10 | Kanıta Dayalı Uygulamalar İçin Engeller | |
| 11 | Nicel Araştırmalarda: Sistematik İnceleme ve Meta Analiz | |
| 12 | Ebelikte Belirlenen Sorunlar Doğrultusunda Kanıta Dayalı Protokol Oluşturma | |
| 13 | Obstetrik Uygulamalardan Ebelik Mesleğine Özel Kanıta Temelli Uygulama Örnekleri | |
| 14 | Kanıta Dayalı Uygulamalarda Oluşturulan Protokol ve Kılavuzları Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Kanıt niteliği yüksek nitelikli araştırmalar ile mesleğin bilgi birikimini oluşturabilmesi | X | |||||
| 2 | Ebelik kuramlarını geliştirilebilmesi | ||||||
| 3 | Ebelik etik kodlarını oluşturabilmesi | ||||||
| 4 | Ebelik eğitiminde aktif olarak yer alacak meslekten yetişen kendi akademisyenlerini oluşturabilmesi | X | |||||
| 5 | Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı geliştirebilme | X | |||||
| 6 | Ekip lideri olarak gerekli yönetici niteliklerine sahip olabilmesi | X | |||||
| 7 | Etkin eğitim methodları ile iyi bir eğitimci olmanın yanısıra eğitim programları oluşturabilmesi | X | |||||
| 8 | Mesleki örgütlenmeyi güçlendirerek meslek üyeleri arasında gerekli işbirliği bilincini oluşturabilmesi | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Kanıt düzeyini açıklayabilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
| 2 | Kanıta dayalı uygulamanın ve kanıta dayalı ebeliğin ilkelerini anlayabilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
| 3 | Ebelik alanında kanıta dayalı uygulamanın önemini açıklayabilme | 5 | 5 | 5 | |||||
| 4 | Ebelik alanında kanıta dayalı kılavuz önerilerinin uygulanmasına yönelik stratejiler geliştirebilme | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 6 | 6 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 150 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||