| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Kadın, Toplum ve Sağlık | EBP 607 | 0 | 2 + 0 | 2 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ZEKİYE TURAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı kadının toplumdaki psikolojik, biyolojik, sosyal, sosyokültürel ve psikososyal yönlerinin ele alınmasını, kadınların sağlık hizmetlerinden gereksinimlerinin saptanmasını ve kadının toplumdaki yeri ve öneminin anlaşılmasını sağlamaktır.
|
| Dersin İçeriği | Kadın sağlığının toplumdaki önemi, kadının statüsü ve toplum, toplumsal cinsiyet ve sağlık, kadının fiziksel sağlığı, kadının psikolojik sağlığı ile yönetim, iş hayatı ve hukukta kadının yeri.
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Kadın ve toplumsal cinsiyetle ilgili kavramsal terminolojiyi bilir | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
| 2 | Kadın sağlığı ile ilgili toplumlararası kıyaslamalar yapar | Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
| 3 | Eleştirel bir şekilde kadının sosyal statüsünü inceler | Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
| 4 | Sağlık ve toplumsal cinsiyet arasında neden-sonuç ilişkisi kurar | Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Rol Oynama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Anlatım, | |
| 5 | Cinsiyet, güç, yaş ve sağlık arasındaki ilişkiyi analiz edebilir | Anlatım, Gezi / Gözlem, Rol Oynama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Kadın Sağlığının Önemi | Literatür tarama |
| 2 | Dünya^da ve Türkiye'de Kadının Statüsü | Literatür tarama |
| 3 | Kadının ve Toplum | Literatür tarama |
| 4 | Toplumsal Cinsiyetle ile İlgili Temel Kavramlar | Literatür tarama |
| 5 | Kadın Çalışmaları ve Teorik Yaklaşımlar | Literatür tarama |
| 6 | Kadın Çalışmaları ve Teorik Yaklaşımlar | Literatür tarama |
| 7 | Kadınlarda Sosyal Statü ve Yönetimde Kadınlar | Literatür tarama |
| 8 | Kadınlarda Sosyal Statü ve Yönetimde Kadınlar | Literatür tarama |
| 9 | Kadınların Eğitimi ve Sağlığı Arasındaki İlişkiler | Literatür tarama |
| 10 | Toplumsal Cinsiyet ve Fiziksel Sağlık ilişkisi | Literatür tarama |
| 11 | Hukuk Alanında Kadına Yönelik Gelişmeler | Literatür tarama |
| 12 | Kadınların İş ve Aile Yaşamı İkilemi | Literatür tarama |
| 13 | Teknolojik gelişmelerin Kadın Sağlığına Yansımaları | Literatür tarama |
| 14 | Dönem Sonu Dersi Değerlendirme | - |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | - |
| Ders Kaynakları | Güncel makaleler ve Kanunlar |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Kanıt niteliği yüksek nitelikli araştırmalar ile mesleğin bilgi birikimini oluşturabilmesi | X | |||||
| 2 | Ebelik kuramlarını geliştirilebilmesi | X | |||||
| 3 | Ebelik etik kodlarını oluşturabilmesi | X | |||||
| 4 | Ebelik eğitiminde aktif olarak yer alacak meslekten yetişen kendi akademisyenlerini oluşturabilmesi | X | |||||
| 5 | Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı geliştirebilme | X | |||||
| 6 | Ekip lideri olarak gerekli yönetici niteliklerine sahip olabilmesi | X | |||||
| 7 | Etkin eğitim methodları ile iyi bir eğitimci olmanın yanısıra eğitim programları oluşturabilmesi | X | |||||
| 8 | Mesleki örgütlenmeyi güçlendirerek meslek üyeleri arasında gerekli işbirliği bilincini oluşturabilmesi | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Kadın ve toplumsal cinsiyetle ilgili kavramsal terminolojiyi bilir | ||||||||
| 2 | Kadın sağlığı ile ilgili toplumlararası kıyaslamalar yapar | ||||||||
| 3 | Eleştirel bir şekilde kadının sosyal statüsünü inceler | ||||||||
| 4 | Sağlık ve toplumsal cinsiyet arasında neden-sonuç ilişkisi kurar | ||||||||
| 5 | Cinsiyet, güç, yaş ve sağlık arasındaki ilişkiyi analiz edebilir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 15 | 2 | 30 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 2 | 30 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 40 | 40 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü | 150 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||