| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Ebelik ve Felsefe | EBP 604 | 0 | 2 + 0 | 2 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ZEKİYE TURAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, ebeliğin insanlığın varoluşuna katkılarını ve ebelik eğitiminin amaç ve felsefesini anlamayı sağlamaktır.
|
| Dersin İçeriği | Ebelik tarihi, dünyada ve ülkemizde ebelik, ebelik mesleği görev ve sorumlulukları, toplum ve ebelik, ebeliğin ana-çocuk sağlığına etkileri, ebelik eğitimi ve felsefesi, ebelik araştırmalarıdır.
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Ebeliğin tarihi gelişimini ve doğasını açıklamalı | Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, | |
| 2 | Ebenin sağlık bakımı sistemi içindeki yeri, rol ve işlevlerini ifade etmeli | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
| 3 | Felsefe ile ebelik bilimini ilişkilendirmeli | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
| 4 | Ebelik model / kuramlarının önemini açıklamalı | Soru-Cevap, | |
| 5 | Bilimsel sorun çözümlemede doğru karar verme becerisini göstermeli | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ebelik Tarihi | |
| 2 | Ebelik Tarihi | |
| 3 | Dünyada Ve Ülkemizde Ebelik | |
| 4 | Dünyada Ve Ülkemizde Ebelik | |
| 5 | Ebelik Mesleği Görev Ve Sorumlulukları | |
| 6 | Ebelik Mesleği Görev Ve Sorumlulukları | |
| 7 | Toplum Ve Ebelik | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Ebeliğin Ana-Çocuk Sağlığına Etkileri | |
| 10 | Ebelik Eğitimi Ve Felsefesi | |
| 11 | Ebelik Eğitimi Ve Felsefesi | |
| 12 | Ebelik Araştırmaları | |
| 13 | Ebelik Araştırmaları | |
| 14 | Ebelik Araştırmaları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | - Fitzpatrick JJ, Whall AL. Conceptual Models of Nursing. 4th Ed., Pearson Education Inc., New Jersey, 2005. - Gulanic M, Kloop A, Galanes S, Gradishar D, Puzas MK. Nursing Care Plans. 4th. Ed. Mosby-Year Book Inc., St. Louis, 1998. - Kaya, N. “Hemşireliğin Temel Kavramları”, İç Hastalıkları Hemşireliği, ed. Z. Durna, 11-44, İstanbul, Akademi Basın ve Yayıncılık, 2013. - Kaya, N. “Hemşirelik Süreci Hemşirelik Tanılaması”, Hemşirelik Esasları, ed. T. Aştı, A. Karadağ., 137-175, İstanbul, Akademi Basın ve Yayıncılık, 2012. - Kaya, N. “Hemşirelik Süreci”, İç Hastalıkları Hemşireliği, ed. Z. Durna, 45-78, İstanbul, Akademi Basın ve Yayıncılık, 2013. - Kaya, N. “Roper Logan Tierney’in Hemşirelik Modeli”, Hemşirelik Esasları Uygulama Rehberi, ed. K. Babadağ, T. Aştı, Gözden Geçirilmiş 2. Bsk., 1-7, İstanbul, İstanbul Medikal Yayıncılık Ltd. Şti., 2012. - Potter PA, Perry AG. Fundamentals of Nursing. 7th Ed., Mosby Year Book Inc., Philedelphia, 2009. - Roper N, Logan W, Tierney AJ. The Elements of Nursing. Churchill Livingstone, London, 1996. Taylor C, Lillis, C, Le Mone P. Fundamentals of Nursing The Art & Science of Nursing Care. Lippincott Co., Philadelphia, 2001. - Tomer AM, Alligood MR. Nursing Theorists and Their Work. 6th Ed., Mosby Inc., United States of America, 2006. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Kanıt niteliği yüksek nitelikli araştırmalar ile mesleğin bilgi birikimini oluşturabilmesi | X | |||||
| 2 | Ebelik kuramlarını geliştirilebilmesi | X | |||||
| 3 | Ebelik etik kodlarını oluşturabilmesi | X | |||||
| 4 | Ebelik eğitiminde aktif olarak yer alacak meslekten yetişen kendi akademisyenlerini oluşturabilmesi | X | |||||
| 5 | Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı geliştirebilme | X | |||||
| 6 | Ekip lideri olarak gerekli yönetici niteliklerine sahip olabilmesi | X | |||||
| 7 | Etkin eğitim methodları ile iyi bir eğitimci olmanın yanısıra eğitim programları oluşturabilmesi | X | |||||
| 8 | Mesleki örgütlenmeyi güçlendirerek meslek üyeleri arasında gerekli işbirliği bilincini oluşturabilmesi | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Ebeliğin tarihi gelişimini ve doğasını açıklamalı | ||||||||
| 2 | Ebenin sağlık bakımı sistemi içindeki yeri, rol ve işlevlerini ifade etmeli | ||||||||
| 3 | Felsefe ile ebelik bilimini ilişkilendirmeli | ||||||||
| 4 | Ebelik model / kuramlarının önemini açıklamalı | ||||||||
| 5 | Bilimsel sorun çözümlemede doğru karar verme becerisini göstermeli |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 6 | 6 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 149 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,96 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||