| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| 0-6 Yaş Çocuk Sağlığı ve İzlenmesi | EBP 522 | 0 | 2 + 0 | 2 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | ||
| Önerilen Seçmeli Dersler | ||
| Dersin Dili | Türkçe | |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS | |
| Dersin Türü | Seçmeli | |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÖZNUR TİRYAKİ | |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. ÖZNUR TİRYAKİ, | |
| Dersin Yardımcıları | ||
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim | |
| Dersin Amacı | Ana çocuk sağlığı hizmetleri kapsamında 0-6 yaş çocukların büyüme gelişme izlemleri, beslenme ve bağışıklama (aşılar) |
|
| Dersin İçeriği |
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Büyüme gelişme temel ilkelerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 2 | Büyüme gelişmeyi etkileyen faktörleri sıralar | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 3 | Bağışıklama ve önemini bilir | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 4 | Anne sütü ve önemini kavrar | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Sözlü Sınavlar, |
| 5 | 0-6 yaş çocuk izlemi prensiplerini açıklar | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Sözlü Sınavlar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Büyüme gelişme kavramı | |
| 2 | Büyüme gelişmeyi etkileyen faktörler | |
| 3 | Büyüme gelişmenin evrensel ilkeleri | |
| 4 | Persentil eğrileri ve yorumlanması | |
| 5 | Büyüme gelişme kuramcıları ve kuramları (Freud-ericson | |
| 6 | Büyüme gelişme kuramcıları ve kuramları (Piaget, Kohlberg) | |
| 7 | Anne sütü ve beslenme | |
| 8 | Çocuklarda tamamlayıcı beslenmeye geçiş | |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | Çocuklarda başlıca GİS sorunları ve beslenme problemleri | |
| 11 | Bağışıklama (Rutin ve Özel Aşı Takvimi) | |
| 12 | Tarama Programları (Topuk Kanı, İşitme, Görme, GKD) | |
| 13 | Dünya’da çocuk sağlığı ile ilgili demografik veriler ve yorumlanması | |
| 14 | Türkiye’de çocuk sağlığı ile ilgili demografik veriler ve yorumlanması |
| Kaynaklar | ||
|---|---|---|
| Ders Notu | ||
| Ders Kaynakları |
|
|
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Ebelik uygulamaları ve doğum ile ilgili kanıt temelli çalışmaların önemini bilerek yaşama geçirebilme | ||||||
| 2 | Ebeliğe yönelik kavramları tartışabilme | ||||||
| 3 | Sağlık bakım teorilerini bilen ve ebeliğe özgü teori geliştirebilme | ||||||
| 4 | Eğitim becerileri yöntemlerini uygulayabilme | ||||||
| 5 | Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı geliştirebilme | ||||||
| 6 | Hizmet sunumunda bakımı etkileyen kültürel engellerin aşılmasına yönelik transkültürel ebelik bakımını uygulayabilme | ||||||
| 7 | Ebelik mesleğine ulusal ve uluslar arası kanıtlar sunabilen araştırma projeleri yazabilme | ||||||
| 8 | Ebelik alanında bilimsel çalışmalar yapabilme | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Büyüme gelişme temel ilkelerini bilir | ||||||||
| 2 | Büyüme gelişmeyi etkileyen faktörleri sıralar | ||||||||
| 3 | Bağışıklama ve önemini bilir | ||||||||
| 4 | Anne sütü ve önemini kavrar | ||||||||
| 5 | 0-6 yaş çocuk izlemi prensiplerini açıklar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Final | 1 | 4 | 4 |
| Performans Görevi (Seminer) | 16 | 2 | 32 |
| Toplam İş Yükü | 152 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||