| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Stratejik Halkla İlişkiler | HID 607 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SİMGE ÜNLÜ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencilere halkla ilişkilerin nasıl bir stratejik yönetim fonksiyonu olarak kullanılabileceğini öğretmektir. |
| Dersin İçeriği | Bu ders, halkla ilişkiler alanında stratejik düşünme ve planlama becerilerini geliştirmeye odaklanır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Halkla ilişkiler stratejilerini sıralar | Rol Oynama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 2 | Strateijk halkla ilişkiler taktiklerini kavrar | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş | |
| 2 | Stratejik halkla ilişkiler olarak kriz yönetimi-1 | |
| 3 | Stratejik halkla ilişkiler olarak kriz yönetimi-2 | |
| 4 | Stratejik halkla ilişkiler olarak propaganda-1 | |
| 5 | Stratejik halkla ilişkiler olarak propaganda-2 | |
| 6 | Stratejik halkla ilişkiler olarak sponsorluk-1 | |
| 7 | Stratejik halkla ilişkiler olarak sponsorluk-2 | |
| 8 | Ara sınav | |
| 9 | Stratejik halkla ilişkiler olarak kurumsal sosyal sorumluluk-1 | |
| 10 | Stratejik halkla ilişkiler olarak kurumsal sosyal sorumluluk-2 | |
| 11 | Stratejik halkla ilişkiler olarak çevrim içi ortamlar-1 | |
| 12 | Stratejik halkla ilişkiler olarak çevrim içi ortamlar-2 | |
| 13 | Öğrenci sunumları-1 | |
| 14 | Öğrenci sunumları-2 |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Austin, E. W., Pinkleton, B., & Pinkleton, B. E. (2006). Strategic public relations management: Planning and managing effective communication programs. Routledge. Smith, R. D. (2020). Strategic planning for public relations. Routledge.
|
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Halkla ilişkiler kuramlarını sıralar. | X | |||||
| 2 | Stratejik yönetimin önemini kavrar. | X | |||||
| 3 | Hedef kitlenin önemini kavrar. | X | |||||
| 4 | Reklam stratejilerinin önemini kavrar. | X | |||||
| 5 | Kurumsal yönetimin önemini kavrar. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Halkla ilişkiler stratejilerini sıralar | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 |
| 2 | Strateijk halkla ilişkiler taktiklerini kavrar | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 20 |
| 1. Proje / Tasarım | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Proje / Tasarım | 1 | 12 | 12 |
| Kısa Sınav | 1 | 7 | 7 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 150 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||