| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Eleştirel İletişim Kuramları | HID 606 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. METİN IŞIK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Dr. Berkay BULUŞ |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | İletişim alanında ana akım geleneği içerisinde geliştirilen teori, model ve yaklaşımların sorgulanması ve bunlara bir tepki olarak ortaya çıkan eleştirel iletişim geleneğin irdelenmesi amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Eleştirel geleneğin ortaya çıkışı, gelişimi ve önermeleri irdelenmektedir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İletişim alanındaki temel yaklaşımları kavrar. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 2 | İletişim kuramlarını sıralar. | Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
| 3 | Kuramlara yönelik eleştirel bakış açısı geliştirir. | Gösterip Yaptırma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Kavramsal Çerçevenin Oturtulması: Ana akım kuram ve modellerine genel bakış. | |
| 2 | Modernliğin sonuçları | |
| 3 | Frankfurt Okulu | |
| 4 | Aydınlanmanın Diyalektiği | |
| 5 | Adorno: Minima Moralia | |
| 6 | Horkheimer: Akıl Tutulması | |
| 7 | Marcuse: Tek Boyutlu İnsan | |
| 8 | VİZE | |
| 9 | Althusser: Devletin İdeolojik Aygıtları | |
| 10 | Epistemolojik Aristokrasi | |
| 11 | Yapısalcı Medya Çalışmaları: Hoggart ve Williams, Straus, Sassure, Bart, Eco | |
| 12 | Post Yapısalcılık | |
| 13 | Ekonomi Politik Yaklaşım | |
| 14 | Tartışma ve genel değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Metin IŞIK: Eleştirel Kuramlar Ders Notları |
| Ders Kaynakları | İrfan Erdoğan ve Korkmaz Alemdar, Öteki Kuram Konca Yumlu, Kitle İletişim Kuram ve Araştırmaları, Nam Basım, |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Halkla ilişkiler kuramlarını sıralar. | X | |||||
| 2 | Stratejik yönetimin önemini kavrar. | X | |||||
| 3 | Hedef kitlenin önemini kavrar. | X | |||||
| 4 | Reklam stratejilerinin önemini kavrar. | X | |||||
| 5 | Kurumsal yönetimin önemini kavrar. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İletişim alanındaki temel yaklaşımları kavrar. | |||||
| 2 | İletişim kuramlarını sıralar. | |||||
| 3 | Kuramlara yönelik eleştirel bakış açısı geliştirir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Sözlü Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 1 | 48 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 30 | 30 |
| Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü | 148 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,92 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||