| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Algı Yönetimi ve İkna | HID 602 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SİMGE ÜNLÜ |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. SİMGE ÜNLÜ, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Algı yönetimi ve iknanın halkla ilişkiler ve reklamcılık için öneminin kavranması. |
| Dersin İçeriği | Algı yönetimi ve ikna stratejilerinin analiz edilmesi. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Algı yönetimi unsurlarını sıralar | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, | |
| 2 | İknanın unsurlarını sıralar | Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım, | |
| 3 | Algı yönetimi ve iknanın halkla ilişkiler ve reklamcılık için önemini kavrar | Soru-Cevap, Rol Oynama, Gözlem, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş | |
| 2 | Diyalektik ve Sokratik yöntem. Aristo ve Cicero'da ikna | |
| 3 | Gestalt okulunda algının unsurları | |
| 4 | Mesajda anlam ve gösterge bilim | |
| 5 | Reklamlarda algı yönetimi ve ikna-I | |
| 6 | Reklamlarda algı yönetimi ve ikna-II | |
| 7 | Sınav | |
| 8 | Kurumsal iletişimde algı yönetimi ve ikna-I | |
| 9 | Kurumsal iletişimde algı yönetimi ve ikna-II | |
| 10 | Politikada algı yönetimi-I | |
| 11 | Politikada algı yönetimi-II | |
| 12 | Propaganda | |
| 13 | Kitap sunumları-I | |
| 14 | Kitap sunumları-II |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Halkla ilişkiler kuramlarını sıralar. | X | |||||
| 2 | Stratejik yönetimin önemini kavrar. | X | |||||
| 3 | Hedef kitlenin önemini kavrar. | X | |||||
| 4 | Reklam stratejilerinin önemini kavrar. | X | |||||
| 5 | Kurumsal yönetimin önemini kavrar. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Algı yönetimi unsurlarını sıralar | |||||
| 2 | İknanın unsurlarını sıralar | |||||
| 3 | Algı yönetimi ve iknanın halkla ilişkiler ve reklamcılık için önemini kavrar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Proje / Tasarım | 40 |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Proje / Tasarım | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 151 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||