| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İletişim Sistemlerinde Alternatif Yapılanmalar | HID 601 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. METİN IŞIK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | İletişim sistemlerindeki alternatif yapılanmaların incelenmesi amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Kitle iletişim sistemleri, otoriter, totaliter ve liberal sistemler. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Medya sistemlerini tanımlar | Gösterip Yaptırma, | |
| 2 | Liberal sistemleri kavrar | Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Alternatif medya yapılanmalarını kavrar | Problem Çözme, | Performans Değerlendirme, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İletişim sistemlerinin oluşumu | |
| 2 | Otoriter medya sistemi | |
| 3 | Totaliter medya sistemi | |
| 4 | Liberal medya sistemi | |
| 5 | Sosyal sorumluluk eksenli medya sistemi | |
| 6 | Gelişme aracı kuramı | |
| 7 | Katılımcı demokratik medya yaklaşımı | |
| 8 | VİZE | |
| 9 | Amerikan medya sistemi | |
| 10 | Batı avrupa medya yapılanmaları | |
| 11 | İngiliz medya sistemi | |
| 12 | Fransız medya sistemi | |
| 13 | Türk medya sistemi | |
| 14 | Tartışma ve değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Metin Işık; "Dünya ve Türkiye Bağlamında Kitle iletişim Sistemleri" Peterson vd. "Four Theories of The Press" |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Halkla ilişkiler kuramlarını sıralar. | X | |||||
| 2 | Stratejik yönetimin önemini kavrar. | X | |||||
| 3 | Hedef kitlenin önemini kavrar. | X | |||||
| 4 | Reklam stratejilerinin önemini kavrar. | X | |||||
| 5 | Kurumsal yönetimin önemini kavrar. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Medya sistemlerini tanımlar | |||||
| 2 | Liberal sistemleri kavrar | |||||
| 3 | Alternatif medya yapılanmalarını kavrar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
| 1. Ödev | 20 |
| 1. Sözlü Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Ödev | 16 | 3 | 48 |
| Sözlü Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 141 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||