| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Maddeler Bilgisi II | ADS 104 | 2 | 3 + 0 | 3 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | yok |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. MURAT TEPEÇINAR |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Dr. Öğretim Üyesi Neslihan YILMAZ |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Diş hekimliği klinik yardımcıları için, klinik pratiğinde kullanılan maddelerin, materyallerin ve aletlerin; kimyasal, fiziksel yapıları, klinik ve laboratuar kullanımlarını sınıflayabilmek, karşılaştırabilmek, kullanım alanına uygun şekilde hazırlayabilmek ve değerlendirmektir. |
| Dersin İçeriği | Klinik uygulamalar içerisinde restoratif materyallerin genel özelliklerini ve kullanım alanlarına göre birbiri ile olan etkileşiminin anlatılmasıdır |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Diş hekimliği kliniğinde kullanılan materyallerin klinik ortamında saklama vekullanım özelliklerini ayırt edebilmeli | Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Restorasyon amaçlı materyalleri hekimin yönlendirmesine uygun olarak çalışma ortamında hazırlar. | Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Anlatım, Problem Çözme, | |
| 3 | Cerrahi malzemeleri asepsi koşullarına uygun olarak operasyon masasında düzenler. | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 4 | Endodontik solüsyonları uygun konsantrasyonlarda formüle eder | Beyin Fırtınası, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Kompozit rezin restorasyon materyalleri | |
| 2 | Amalgam | |
| 3 | Koruyucu ajanlar (fissür örtücüler, flor uygulamaları) | |
| 4 | Cam iyonomer simanlar | |
| 5 | Adeziv ajanlar ve bonding sistemler | |
| 6 | Beyazlatma materyalleri | |
| 7 | ara sınav | |
| 8 | Kanal tedavisinde kullanılan aletler | |
| 9 | Kanal tedavisinde kullanılan dolum materyalleri, irrigasyon ajanları | |
| 10 | Restorasyonda kullanılan frezler, ışık cihazları | |
| 11 | Genel cihazlar ve el aletleri | |
| 12 | İlaç ve malzemelerin saklanma koşulları | |
| 13 | Cihaz ve aletlerin bakımı | |
| 14 | FİNAL |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1. Dental Materials: Clinical Applications for Dental Assistants and Dental Hygienists, Carol Dixon Hatrick, W. Stephen Eakle, William F. Bird, 2 edition, Elsevier Inc. 2008. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Temel düzeyde kuramsal bilgilere sahiptir. | ||||||
| 2 | Alanı ile ilgili terimleri açıklar. | ||||||
| 3 | Temel düzeyde uygulamalı bilgiye sahiptir. | ||||||
| 4 | Cihaz arızası ile karşılaştığında sorunları tanımlar. | ||||||
| 5 | Sterilizasyon ve dezenfeksiyon çalışmalarında sorumluluk alır. | ||||||
| 6 | Temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | ||||||
| 7 | Muayenehane düzenini sağlar, hasta kayıt, randevu takibi ve stok takibi yapar. | ||||||
| 8 | Hayat boyu öğrenme bilincine sahiptir. | ||||||
| 9 | Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
| 10 | Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar. | ||||||
| 11 | Meslek ahlâkı bilincini kazanır, mesleği ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, sonuçlarının duyurulması aşamasında bilimsel ve ahlaki kurallara uyar. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Diş hekimliği kliniğinde kullanılan materyallerin klinik ortamında saklama vekullanım özelliklerini ayırt edebilmeli | |||||||||||
| 2 | Restorasyon amaçlı materyalleri hekimin yönlendirmesine uygun olarak çalışma ortamında hazırlar. | |||||||||||
| 3 | Cerrahi malzemeleri asepsi koşullarına uygun olarak operasyon masasında düzenler. | |||||||||||
| 4 | Endodontik solüsyonları uygun konsantrasyonlarda formüle eder |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| Toplam | 0 |
| Toplam | 0 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 2 | 2 | 4 |
| Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 101 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||