| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Klasik Batı Müziği Literatürü | MZB 525 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MÜRVET NEVRA KÜPANA |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Klasik batı müziği literatürünün incelenmesi, örneklerin dinlenmesi ve değerlendirilmeler yapılması amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Klasik batı müziği literatüründeki eserlerin dönemsel ve stilistik özellikleri, çeşitli solo, oda müziği, koro, orkestra, opera eserlerinin müzik tarihi, müzik felsefesi, müzik estetiği disiplinlerinden yararlanarak değerlendirilmesi ve tartışılması. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Klasik batı müziği literatürünü dönemsel olarak değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 2 | Klasik batı müziği literatürünü stilistik olarak değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 3 | Dinlediği eseri stilistik ve dönemsel özelliklerine göre tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 4 | Dinlediği eseri stilistik ve dönemsel özelliklerine göre değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 5 | Klasik batı müziği literatürü kapsamında araştırma raporu hazırlar. | Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İlk Çağ uygarlıkları müziklerinin incelenmesi ve tartışılması | |
| 2 | Orta Çağ müziğinin incelenmesi ve tartışılması | |
| 3 | Rönesans müziğinin incelenmesi ve tartışılması | |
| 4 | Barok dönem vokal müzik örneklerinin incelenmesi ve tartışılması | |
| 5 | Barok dönem çalgı müziği örneklerinin incelenmesi ve tartışılması | |
| 6 | Klasik dönem vokal müzik örneklerinin incelenmesi ve tartışılması | |
| 7 | Klasik dönem çalgı müziği örneklerinin incelenmesi ve tartışılması | |
| 8 | Araştırma ödevlerinin sunumu ve tartışılması | |
| 9 | Romantik dönem vokal müzik örneklerinin incelenmesi ve tartışılması | |
| 10 | Romantik dönem çalgı müziği örneklerinin incelenmesi ve tartışılması | |
| 11 | Yirminci yüzyıl vokal ve çalgı müziği örneklerinin incelenmesi ve tartışılması | |
| 12 | Çağdaş dönem vokal ve çalgı müziği örneklerinin incelenmesi ve tartışılması | |
| 13 | Araştırma ödevlerinin sunumu ve tartışılması | |
| 14 | Genel değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Fubini, E. (2006). Müzikte estetik. Ankara: Dost. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | X | |||||
| 2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | X | |||||
| 3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | X | |||||
| 4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
| 5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | X | |||||
| 6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
| 7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | X | |||||
| 8 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. | X | |||||
| 9 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | X | |||||
| 11 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Klasik batı müziği literatürünü dönemsel olarak değerlendirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
| 2 | Klasik batı müziği literatürünü stilistik olarak değerlendirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
| 3 | Dinlediği eseri stilistik ve dönemsel özelliklerine göre tanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
| 4 | Dinlediği eseri stilistik ve dönemsel özelliklerine göre değerlendirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
| 5 | Klasik batı müziği literatürü kapsamında araştırma raporu hazırlar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Kısa Sınav | 25 |
| 1. Ödev | 15 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
| 2. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
| 3. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
| 2. Ödev | 15 |
| 3. Ödev | 15 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 80 |
| 1. Final | 20 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ödev | 4 | 3 | 12 |
| Final | 1 | 3 | 3 |
| Kısa Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Performans Görevi (Seminer) | 4 | 3 | 12 |
| Toplam İş Yükü | 158 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||