| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Klasik Türk Müziği Repertuvarı | MZB 514 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. FERDİ KOÇ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Klâsik Türk müziğinde formlar üzerinden repertuvar kazanımı sağlanacaktır. Geleneksel icrâ yapılıp bu icranın kazanılması için eski kayıtlardan istifade edilecektir. Bu derste klâsik repertuvardaki eserlerin klasik üslupta icrâsı hedeflenmektedir. |
| Dersin İçeriği | Derste klâsik repertuvardaki eserler üzerinden eser icrası yapılacaktır. Eserlerin icrası üzerine makamsal, usûl ve tavır karakterli nüanslar gösterilecektir. Eski üslup icrâ öğretilecektir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Türk müziğinde klasik repertuvardaki eserler öğrenilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Eşleştirme Testler, |
| 2 | Türk müziğinde geleneksel icrâ öğrenilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Bûselik makamında eserlerin icrâsı | |
| 2 | Uşşak ve Hüseyni makamında eserlerin icrâsı | |
| 3 | Bayâti ve Nevâ makamında eserlerin icrâsı | |
| 4 | Karcığar ve Muhayyer makamında eserlerin icrâsı | |
| 5 | Hicaz makamında eserlerin icrası | |
| 6 | Rast makamında eserlerin icrası | |
| 7 | Acemaşiran ve Mahur makamında eserlerin icrası | |
| 8 | Nihavend ve Sultani Yegâh makamında eserlerin icrası | |
| 9 | Segâh ve Hüzzam makamında eserlerin icrası | |
| 10 | Muhayyer Kürdî ve Acem Kürdî makamında eserlerin icrası | |
| 11 | Kürdilihicazkâr makamında eserlerin icrâsı | |
| 12 | Eviç, Ferahnâk ve Evcârâ makamında eserlerin icrâsı | |
| 13 | Sabâ, Bestenigâr, Şevkefzâ ve Dügâh makamında eserlerin icrası | |
| 14 | Genel Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Konu ile ilgili yapılan yüksek lisans ve doktora tezleri |
| Ders Kaynakları | TRT Nota Arşiv Programı ve TRT Ses arşiv kayıtları |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | ||||||
| 2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | ||||||
| 3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | ||||||
| 4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | ||||||
| 5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | ||||||
| 6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | ||||||
| 7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | ||||||
| 8 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. | ||||||
| 9 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | ||||||
| 11 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Türk müziğinde klasik repertuvardaki eserler öğrenilir. | ||||||||||
| 2 | Türk müziğinde geleneksel icrâ öğrenilir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
| 1. Ödev | 20 |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ödev | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 148 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,92 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||