| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Koro Eğitimi ve Yönetim Teknikleri | MZB 512 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NİLGÜN SAZAK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | sazakn |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Türk ve dünya müziğinde kullanılan koro repertuvarının öğrencilere öğretilmesi ve toplulukla şarkı söyleme kurallarının benimsetilmesi amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Koro kavramı, koro türleri ve koro oluşumu. Koro eğitimcisinin özellikleri. Koro eğitiminde kullanılan ses- nefes egzersizleri. Koro eğitimi ve yönetim teknikleri. Koro eğitiminde repertuvar oluşturma. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Koro ve koroların oluşumu konularında kavramsal ve uygulamaya dönük bilgi sahibi olur. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 2 | Koro eğitimi ve yönetimine ilişkin kavram, ilke ve yöntemleri bilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 3 | Koro Yönetiminde kullanılan yöntem ve teknikleri eserler eşliğinde uygular. | Tartışma, Grupla Çalışma, Anlatım, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 4 | Türk ve dünya müziğinde kullanılan koro repertuvarını ögelerine ayırır | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Koro nedir? Koro türleri ve koro oluşumu | |
| 2 | Koro eğiticisinin özellikleri | |
| 3 | Koro eğitiminde ses- nefes alıştırmaları | |
| 4 | Çocuk koroları, repertuarın tanıtılması | |
| 5 | Çocuk korolarında teknik alıştırmalar | |
| 6 | Çok sesli korolarda yapısal özellikler, ses grupları | |
| 7 | Farklı ses gruplarının çalıştırılmasında temel özellikler | |
| 8 | Örnek dağar oluşturma çalışmaları | |
| 9 | Koro şefi donanımı, yönetim teknikleri | |
| 10 | Ölçü ve vuruş teknikleri | |
| 11 | Çalışılacak eserin gerektirdiği teknik ve müziksel çözümlemenin temelleri | |
| 12 | Koronun günlük çalışma planlamasında yaklaşımlar | |
| 13 | Günlük çalışma planı uyarınca, bir koro çalışma programı tasarlama ve uygulama | |
| 14 | Örnek eserler üzerinde, koro eğitimi ve yönetimine ilişkin kazanımların değerlendirilmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Çevik, Suna. (1999). Koro Eğitimi, Yönetimi ve Teknikleri. Ankara: Yurtrenkleri Yayıncılık. Çevik, Suna. (2000). Koro Albümü. Ankara: Yurtrenkleri Yayınevi. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | X | |||||
| 2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | X | |||||
| 3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | X | |||||
| 4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
| 5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | X | |||||
| 6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
| 7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | X | |||||
| 8 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. | X | |||||
| 9 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | X | |||||
| 11 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Koro ve koroların oluşumu konularında kavramsal ve uygulamaya dönük bilgi sahibi olur. | 5 | |||||||||
| 2 | Koro eğitimi ve yönetimine ilişkin kavram, ilke ve yöntemleri bilir. | 3 | |||||||||
| 3 | Koro Yönetiminde kullanılan yöntem ve teknikleri eserler eşliğinde uygular. | 3 | 3 | 2 | |||||||
| 4 | Türk ve dünya müziğinde kullanılan koro repertuvarını ögelerine ayırır | 3 | 1 | 2 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Ödev | 20 |
| 2. Ödev | 20 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Ödev | 2 | 6 | 12 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 160 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||