| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Müzikte Üslup Tavır Tartışmaları | MZB 508 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SERTAN DEMİR |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Üslûp ve tavır tartışmalarını müzikal açıdan değerlendirebilmek |
| Dersin İçeriği | Üslûp ve tavır konusuna yakın bilim ve sanat dallarındaki tartışmaları dahil ederek müzikal bir tanım belirlemek. Belirlenen bu tanım dahilinde Türk halk müziğindeki üslûp ve tavırları sınıflandırma. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Sanatta üslûp çalışmalarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, | |
| 2 | Müzikte üslûp çalışmalarını bilir ve sınıflandırır | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, | |
| 3 | Türk halk müziğindeki üslûp ve tavır tartışmalarını ve tanımlarını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Gözlem, | |
| 4 | Türk halk müziğindeki üslûp ve tavırları bilir sınıflandırmasını yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Sanat ve sanat sınıflaması | |
| 2 | Müzik ve müzik sınıflaması | |
| 3 | Üslûp tanımları ve sınıflaması | |
| 4 | Üslûpların sanat ve müziğe yansıması | |
| 5 | Tavır tanımları | |
| 6 | Türk halk müziğindeki üslûp ve tavırları belirleme yöntemleri | |
| 7 | Harput üslûbu ve bu üslûp dahilindeki tavırlar | |
| 8 | Bozok üslûbu ve bu üslûp dahilindeki tavırlar | |
| 9 | Ege üslûbu ve bu üslûp dahilindeki tavırlar | |
| 10 | Karadeniz üslûbu ve bu üslûp dahilindeki tavırlar | |
| 11 | Güneydoğu Anadolu üslûbu ve bu üslûp dahilindeki tavırlar | |
| 12 | Trakya üslûbu ve bu üslûp dahilindeki tavırlar | |
| 13 | Konya-Silifke (Karaman) üslûbu ve bu üslûp dahilindeki tavırlar | |
| 14 | Genel değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Demir, Sertan (2013), "Türk Halk Müziğinde Türler", Usar Yay., İstanbul |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | ||||||
| 2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | ||||||
| 3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | ||||||
| 4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | ||||||
| 5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | ||||||
| 6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | ||||||
| 7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | ||||||
| 8 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. | ||||||
| 9 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | ||||||
| 11 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Sanatta üslûp çalışmalarını bilir. | ||||||||||
| 2 | Müzikte üslûp çalışmalarını bilir ve sınıflandırır | ||||||||||
| 3 | Türk halk müziğindeki üslûp ve tavır tartışmalarını ve tanımlarını bilir | ||||||||||
| 4 | Türk halk müziğindeki üslûp ve tavırları bilir sınıflandırmasını yapar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 2. Kısa Sınav | 20 |
| 1. Ödev | 20 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
| Ödev | 1 | 2 | 2 |
| Proje / Tasarım | 1 | 2 | 2 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 140 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||