| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Kültür ve Müzik | MZB 507 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MAHİR MAK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Araş.Gör.Mehmet Der |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Kültür milletlerin hayatında vazgeçilmez bir öneme sahiptir. Toplumdaki sosyal değişmelere bağlı olarak, kültürün ayrılmaz bir parçası olan müzik de etkilenmektedir. Bu etkilenmenin müziğin kültürel fonksiyonlarıyla bağlantılı olarak incelenmesi gerekmektedir. |
| Dersin İçeriği | Kültürün nitelikleri, kültür müzik ilişkisi, müziğin kültürel fonksiyonları, kültürel değişmelerin müziğe etkisi, dinlenmekte olan müzik türlerinin sosyal kültürel çözümlenmesi. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Kültür milletlerin hayatında vazgeçilmez bir öneme sahip olduğunu açıklar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | Kültürün niteliklerini açıklar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Müziğin kültürel fonksiyonlarını açıklar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | Kültür ve müzik ilişkisini kurar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 5 | Kültürel değişmelerin müziğe etkisinini analiz eder. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Kültürün tanımı ve özellikleri | yok |
| 2 | Kültürün nitelikleri | yok |
| 3 | Müzik kavramı ve özellikleri | yok |
| 4 | Müziğin kültürel fonksiyonları | yok |
| 5 | Kültürel değişmelerin müziğe etkisi | yok |
| 6 | Geçmişten günümüze Türk müzik kültürü | yok |
| 7 | Müziğin diğer kültür alanlarıyla etkileşimi | yok |
| 8 | Küreselleşme ve müzik | yok |
| 9 | Müzik ve İletişim | yok |
| 10 | Kültürün yaşatılmasında müziğin önemi | yok |
| 11 | Sosyolojik bir olgu olarak müzik | yok |
| 12 | Popüler Kültür ve Müzik | yok |
| 13 | Dinlenmekte olan müzik türlerinin sosyal kültürel çözümlenmesi. | yok |
| 14 | Dinlenmekte olan müzik türlerinin sosyal kültürel çözümlenmesi. | yok |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Öğretim elemanı ders notları |
| Ders Kaynakları | JİDANOV, A.; Edebiyat Müzik ve Felsefe Üzerine,1997. ALTAR, Cevat Memduh; Sanat Felsefesi Üzerine, YKY, 1997. SUN, M., Kataoğlu M.; Türk Kalarak Çağdaşlaşma, Müzik Ans. Yay., 1993. TURHANLI, Halil; Müzik ve Muhalefet, Altıkırkbeş Yayınları, 1946. CEVDET, Abdullah; Düşünen Musiki, 1932. TUFAN, Muzaffer; Kahramanlık Türkülerinin Sosyolojik Önemi, 1990. HONİCSHEİM; Musıc and Society 1973-1979 New York. ÖZBEK, Meral; Popüler Kültür ve Orhan Gencebay Arabeski, 1991. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | X | |||||
| 2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | X | |||||
| 3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | X | |||||
| 4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
| 5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | X | |||||
| 6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
| 7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | X | |||||
| 8 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. | X | |||||
| 9 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | X | |||||
| 11 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Kültür milletlerin hayatında vazgeçilmez bir öneme sahip olduğunu açıklar. | 5 | 5 | 5 | |||||||
| 2 | Kültürün niteliklerini açıklar. | 5 | 5 | 5 | |||||||
| 3 | Müziğin kültürel fonksiyonlarını açıklar. | 5 | 5 | 5 | |||||||
| 4 | Kültür ve müzik ilişkisini kurar. | 5 | 5 | 5 | |||||||
| 5 | Kültürel değişmelerin müziğe etkisinini analiz eder. | 5 | 5 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 152 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||