| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Müzikte Teolojik İmgeler | MZB 620 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MAHİR MAK |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. MAHİR MAK, |
| Dersin Yardımcıları | Dr.Murat Can Dilber |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Müziğin geçmiş varoluşsal alanlarından birini aydınlatıp, teolojik imgelerine ayrıştırarak yeni bir anlam kazandırmak |
| Dersin İçeriği | Müziğin içerisindeki tanrıbilime (teoloji) dair imgelerin araştırılması, bu kapsamda müziğin tasniflenip, müziğin, din, inanç, Tanrı ve bu ilişkilerin kurularak; müziği çevreleyen bu alanda performans ve fiziki temaslarının irdelenmesi hedeflenmektedir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Müziği parçalardan oluşan bir bütün olarak görme | Problem Çözme, Beyin Fırtınası, | Performans Değerlendirme, |
| 2 | Müziği farklı bir noktada anlamlandırma | Anlatım, | Sözlü Sınavlar, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 3 | Müziği imgelem yönüyle değerlendirme | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Sözlü Sınavlar, |
| 4 | Müziğin tanrıbilimsel imgelerine ayrıştırabilme | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Sözlü Sınavlar, |
| 5 | Müziği tanrıbilimsel bir başlık altında birleştirebilme | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Sözlü Sınavlar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Teoloji-müzik ilişkisi | yok |
| 2 | Müziğin içinde teolojiyi tanımlamak | yok |
| 3 | Müzikte teolojik imgeler | yok |
| 4 | Türkiye’nin müzik kültürlerinde inanç teması | yok |
| 5 | İslam inancında müzik ve uygulama alanları | yok |
| 6 | Alevi-Bektaşi inancında müzik | yok |
| 7 | Ara sınav | yok |
| 8 | Müziğin Türkiye’deki tarikatlardaki görünürlüğü | yok |
| 9 | Mevlevi ayinleri ve müzik | yok |
| 10 | Müzik-politika ve teoloji ilişkisi | yok |
| 11 | Tasavvufi yönüyle müziğin anlamı | yok |
| 12 | Müzik-mekan ilişkisinde teolojik göstergeler | yok |
| 13 | Müzik-teoloji ilişkisi kurulabilen çalışma alanların belirlenmesi | yok |
| 14 | final | yok |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Öğretim elemanı ders notları |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | X | |||||
| 2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | X | |||||
| 3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | X | |||||
| 4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
| 5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | X | |||||
| 6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
| 7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | X | |||||
| 8 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. | X | |||||
| 9 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | X | |||||
| 11 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Müziği parçalardan oluşan bir bütün olarak görme | 5 | 5 | ||||||||
| 2 | Müziği farklı bir noktada anlamlandırma | 5 | 5 | ||||||||
| 3 | Müziği imgelem yönüyle değerlendirme | ||||||||||
| 4 | Müziğin tanrıbilimsel imgelerine ayrıştırabilme | ||||||||||
| 5 | Müziği tanrıbilimsel bir başlık altında birleştirebilme | 5 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 40 |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ödev | 6 | 6 | 36 |
| Performans Görevi (Seminer) | 3 | 16 | 48 |
| Final | 1 | 3 | 3 |
| Toplam İş Yükü | 151 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||