| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Makam Çözümleme (Analiz) II | MZB 612 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof. HATİCE SELEN TEKİN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Özge Zeybek Arş. Gör. Murat Dilber |
| Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
| Dersin Amacı | Türk Müziği Makam Bilgisinde İleri Bilgileri Anlamak. |
| Dersin İçeriği | Türk Müziği Mürekkep (Birleşik) Makamlar |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Türk Müziği Makam bilgisi Tarihini İnceler | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Tartışma, | |
| 2 | Türk Müziği Makam Sınıflandırmalarını öğrenir. | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
| 3 | Türk Müziğinde İleri Makamları öğrenir. | Rol Oynama, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
| 4 | Learns Mürekkep Combined Makams | Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
| 5 | Besteleri ve bestekarları analiz eder. | Gezi / Gözlem, | |
| 6 | Besteleri ve bestekarları analiz eder. | Gezi / Gözlem, | |
| 7 | Besteleri ve bestekarları analiz eder. | Grupla Çalışma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Türk Müziği Tarihine Genel Bakış | |
| 2 | Türk Müziği Makam Bilgisinde Makam Sınıflandırmaları | |
| 3 | Türk Müziği Şed makamlarına dair genel bilgiler | |
| 4 | Kürdilihicazkar Makamında eser incelemeleri | |
| 5 | Hicazkar Şed araban Evcara Makamlarına Bakış | |
| 6 | Türk Müziği Makam Bilgisinde Mürekkep Makamlar | |
| 7 | Nişabur Makamının İncelenmesi | |
| 8 | Segah, Hüzzam Makamlarında eser incelemeleri | |
| 9 | Saba, Nişaburek, Şehnaz makamlarına Bakış | |
| 10 | Eser İncelemeleri | |
| 11 | Nikriz, Zavil, Neveser Makamlarına Bakış | |
| 12 | Eser İncelemeleri | |
| 13 | Şevkefza Makamıda eserlere Bakış | |
| 14 | Bestekar ve dönemlere göre makamların incelenmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Türk Musıkisi Derleri -Hüseyin Saadettin AREL Türk Mûsıkisi Nazariyatı ve Usulleri ve Kudüm Velveleleri -İsmail Hakkı ÖZKAN Türk Müziği Nazariyatı ve Solfeji I Hatice Seelen TEKİN Türk Müziği Nazariyatı ve Solfeji II Hatice Selen TEKİN |
| Ders Kaynakları | Türk Musıkisi Derleri -Hüseyin Saadettin AREL Türk Mûsıkisi Nazariyatı ve Usulleri ve Kudüm Velveleleri -İsmail Hakkı ÖZKAN Türk Müziği Nazariyatı ve Solfeji I Hatice Seelen TEKİN Türk Müziği Nazariyatı ve Solfeji II Hatice Selen TEKİNN |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | X | |||||
| 2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | X | |||||
| 3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | X | |||||
| 4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
| 5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | X | |||||
| 6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
| 7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | X | |||||
| 8 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. | X | |||||
| 9 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | X | |||||
| 11 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Türk Müziği Makam bilgisi Tarihini İnceler | ||||||||||
| 2 | Türk Müziği Makam Sınıflandırmalarını öğrenir. | ||||||||||
| 3 | Türk Müziğinde İleri Makamları öğrenir. | ||||||||||
| 4 | Learns Mürekkep Combined Makams | ||||||||||
| 5 | Besteleri ve bestekarları analiz eder. | ||||||||||
| 6 | Besteleri ve bestekarları analiz eder. | ||||||||||
| 7 | Besteleri ve bestekarları analiz eder. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 0 |
| Toplam | 0 |
| Toplam | 0 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ödev | 2 | 2 | 4 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 149 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,96 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||