| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Çalgı Öğretiminde Pedagojik ve Androgojik Yaklaşımlar | MZB 610 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MÜRVET NEVRA KÜPANA |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bireysel çalgı öğretiminde çeşitli pedagojik ve androgojik yöntem ve yaklaşımların incelenmesi |
| Dersin İçeriği | Öğrencilerin çalgılarına yönelik çocuklar, gençler, yetişkinler için öğrenme model ve yaklaşımlarına uygun öğretim metotlarının incelenmesi, başlangıç, orta, ileri düzey metotların incelenmesi ve değerlendirilmesi |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Çeşitli yaş gruplarına göre genel ve müzikal öğrenme model ve yaklaşımlarını bilir. | Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, | Kısa Cevaplı Testler, |
| 2 | Çeşitli yaş gruplarına göre genel ve müzikal öğrenme model ve yaklaşımlarını inceler. | Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, | Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 3 | Çeşitli yaş gruplarına göre çalgı öğretim model ve yaklaşımlarını kavrar. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Anlatım, Gezi / Gözlem, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Boşluk Doldurma Testleri, |
| 4 | Çeşitli yaş gruplarına göre çalgı öğretim model ve yaklaşımlarını değerlendirir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, | Kısa Cevaplı Testler, |
| 5 | Çeşitli düzeylerde çalgı metotlarını analiz eder. | Gösterip Yaptırma, | Eşleştirme Testler, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Çocuk gelişimi ve öğrenme, müzik öğretim yaklaşımları | |
| 2 | Ergenlik ve öğrenme, müzik öğretim yaklaşımları | |
| 3 | Yetişkinlik ve öğrenme, müzik öğretim yaklaşımları | |
| 4 | Çocuklar ve gençler için çalgı başlangıç metotlarının incelenmesi | |
| 5 | Çocuklar ve gençler için çalgı başlangıç metotlarının incelenmesi | |
| 6 | Çocuklar ve gençler için çalgı başlangıç metotlarının incelenmesi | |
| 7 | Yetişkinler için çalgı başlangıç metotlarının incelenmesi | |
| 8 | Yetişkinler için çalgı başlangıç metotlarının incelenmesi | |
| 9 | Yetişkinler için çalgı başlangıç metotlarının incelenmesi | |
| 10 | Çocuklar ve gençler için orta düzey çalgı metotlarının incelenmesi | |
| 11 | Çocuklar ve gençler için orta düzey çalgı metotlarının incelenmesi | |
| 12 | Yetişkinler için orta düzey çalgı metotlarının incelenmesi | |
| 13 | Yetişkinler için orta düzey çalgı metotlarının incelenmesi | |
| 14 | Çocuklar, gençler, yetişkinler için ileri düzey çalgı metotlarının incelenmesi ve değerlendirmeler |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | X | |||||
| 2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | X | |||||
| 3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | X | |||||
| 4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
| 5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | X | |||||
| 6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
| 7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | X | |||||
| 8 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. | X | |||||
| 9 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | X | |||||
| 11 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Çeşitli yaş gruplarına göre genel ve müzikal öğrenme model ve yaklaşımlarını bilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
| 2 | Çeşitli yaş gruplarına göre genel ve müzikal öğrenme model ve yaklaşımlarını inceler. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
| 3 | Çeşitli yaş gruplarına göre çalgı öğretim model ve yaklaşımlarını kavrar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
| 4 | Çeşitli yaş gruplarına göre çalgı öğretim model ve yaklaşımlarını değerlendirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
| 5 | Çeşitli düzeylerde çalgı metotlarını analiz eder. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| Toplam | 0 |
| Toplam | 0 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
| Ödev | 3 | 3 | 9 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 3 | 3 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 3 | 3 |
| Final | 1 | 3 | 3 |
| Toplam İş Yükü | 162 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,48 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||