| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Fınansta Bilgisayar Uygulamaları | EKO 554 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri |
|
| Önerilen Seçmeli Dersler |
|
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. VELİ YILANCI |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu ders temel olarak öğrencilerin finans ve istatistik bilgilerini MS Excel ve SPSS bilgisayar programlarını kullanarak geliştirmek ve bu yeteneklerini uygulamaya geçirmelerini sağlamayı amaçlamaktadır |
| Dersin İçeriği | Temel finansal hesaplamaların excel ortamında pratik yöntemlerle yapılması ve yorumlanması, kurumsal finansman ve sermaye piyasalarına ait güncel gelişmelere dayalı vak’a analizleriyle, öğrencilerin alana hakimiyetlerinin geliştirilmesi. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Excel içinde yeralan finansal fonksiyonların çalışma mantığını görür | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
| 2 | Excel içinde yeralan istatistiksel fonksiyonların çalışma mantığını görür. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
| 3 | Bu fonksiyonların ne şekilde kullanılacağını görür. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
| 4 | Bu fonksiyonların iş hayatımıza nasıl adapte edilebileceğini görür. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Excel’de Faiz Hesaplamaları - Reel / Nominal Faiz - Basit / Bileşik Faiz | |
| 2 | Excel’de Döviz Kuru Hesaplamaları I - Parite - Çapraz Kur - Spot ve Türev Piyasalar | |
| 3 | Excel’de Döviz Kuru Hesaplamaları II - Arbitraja Dayalı Senaryolar | |
| 4 | Excel Üzerinde Paranın Zaman Değerine Dayalı Çeşitli Sektörlerden Vak’a Analizleri I - Üretim | |
| 5 | Excel Üzerinde Paranın Zaman Değerine Dayalı Çeşitli Sektörlerden Vak’a Analizleri II - Pazarlama ve Satış | |
| 6 | Excel’de Hisse Senedi ve Tahvil Kapsamında Beklenen Getiri / Risk Hesaplamaları | |
| 7 | Excel’de Portföy Hesaplama Yöntemleri I - Beklenen Getiri / Risk Hesaplama | |
| 8 | Vize | |
| 9 | Excel’de Portföy Hesaplama Yöntemleri II - Portföy Performans Ölçüm Teknikleri ; Sharpe, Treynor, Jensen | |
| 10 | Excel Üzerinde Sermaye Varlıkları Fiyatlama Modeline Dayalı Vak’a Analizleri I | |
| 11 | Excel Üzerinde Sermaye Varlıkları Fiyatlama Modeline Dayalı Vak’a Analizleri II | |
| 12 | Excel Üzerinde Etkin Pazar Hipotesine Dayalı Uygulamalar I - Güçlü / Yarı Güçlü / Zayıf tip | |
| 13 | Excel Üzerinde Etkin Pazar Hipotesine Dayalı Uygulamalar II - Anomaliler | |
| 14 | Genel Tekrar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Ders notu |
| Ders Kaynakları | (1) Baştan Sona Excel, Pusula Yayıncılık. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Genel ekonometrik teori bilgisi. | ||||||
| 2 | Hem temel bilgisayar (word, excel gibi programlarda) hem de en az bir istatistiksel bilgisayar programını (SPSS, Eviews, Gauss, Stata vb.) kullanabilmek | ||||||
| 3 | Matematiksel, ekonomik, istatistiksel ve ekonometrik olarak analiz etme becerisi kazanmak | ||||||
| 4 | Sayısal ve istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme becerisine sahip, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını tahmin edebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkileri göz önünde bulunduran, analitik düşünce yapısına sahip ve stratejik bir yaklaşım geliştirebilme | ||||||
| 5 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir perspektiften ekonomik konularda analitik olarak tutarlı fikirler oluşturma ve savunma becerisine sahip olma. | ||||||
| 6 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olmak | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Excel içinde yeralan finansal fonksiyonların çalışma mantığını görür | ||||||
| 2 | Excel içinde yeralan istatistiksel fonksiyonların çalışma mantığını görür. | ||||||
| 3 | Bu fonksiyonların ne şekilde kullanılacağını görür. | ||||||
| 4 | Bu fonksiyonların iş hayatımıza nasıl adapte edilebileceğini görür. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 20 |
| Toplam | 20 |
| 1. Final | 60 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
| Toplam İş Yükü | 144 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,76 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||