| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Finansal Krizler | EKO 566 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ÇİSEM BEKTUR |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Finansal krizleri tanımlamak, krizlerin temel nedenleri ile sonuçlarını anlamak; küresel ekonomik sistemin ve Türkiye´nin yaşadığı krizleri tarihsel bir perspektif içerisine yerleştirmek. |
| Dersin İçeriği | Bu derse Krizlerin Doğası ve Nedenleri açıklanarak kriz çeşit ve tanımları üzerinde durulacaktır. Dünyadaki ve Türkiye´deki finansal krizler tarihsel sırasına göre incelenecektir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Finansal krizleri ve ortaya çıkış nedenlerini kavrar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
| 2 | Finansal krizleri tanılar ve tahmin eder | Tartışma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
| 3 | Ekonomik krizlerin öncü göstergelerinin neler olduğunu anlar ve yorumlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
| 4 | Günümüz krizine karşı uygulanan politikaları kritik bir gözle inceler | Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Krizlerin Doğaları ve Nedenleri | |
| 2 | Kriz Teorileri | |
| 3 | Krizlerin matematiksel olarak tanımlanması | |
| 4 | 1929 Dünya Ekonomik Bunalımı | |
| 5 | 1994 Latin Amerika Krizi | |
| 6 | 1997 Asya Krizi | |
| 7 | 2001 Krizi | |
| 8 | 2008 Krizi | |
| 9 | Ara sınav | |
| 10 | Krizlerin Ekonometrik Modellerle Tahmini | |
| 11 | Krizlerin Sinyal Yaklaşımı Yöntemi ile Tahmini | |
| 12 | Türkiye´de 1994 Krizi | |
| 13 | Türkiye´de 2001 Krizi | |
| 14 | Türkiye´de 2008 Krizi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Genel ekonometrik teori bilgisi. | ||||||
| 1 | Genel ekonometrik teori bilgisi. | ||||||
| 2 | Hem temel bilgisayar (word, excel gibi programlarda) hem de en az bir istatistiksel bilgisayar programını (SPSS, Eviews, Gauss, Stata vb.) kullanabilmek | ||||||
| 2 | Hem temel bilgisayar (word, excel gibi programlarda) hem de en az bir istatistiksel bilgisayar programını (SPSS, Eviews, Gauss, Stata vb.) kullanabilmek | ||||||
| 3 | Matematiksel, ekonomik, istatistiksel ve ekonometrik olarak analiz etme becerisi kazanmak | ||||||
| 3 | Matematiksel, ekonomik, istatistiksel ve ekonometrik olarak analiz etme becerisi kazanmak | ||||||
| 4 | Sayısal ve istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme becerisine sahip, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını tahmin edebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkileri göz önünde bulunduran, analitik düşünce yapısına sahip ve stratejik bir yaklaşım geliştirebilme | ||||||
| 4 | Sayısal ve istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme becerisine sahip, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını tahmin edebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkileri göz önünde bulunduran, analitik düşünce yapısına sahip ve stratejik bir yaklaşım geliştirebilme | ||||||
| 5 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir perspektiften ekonomik konularda analitik olarak tutarlı fikirler oluşturma ve savunma becerisine sahip olma. | ||||||
| 5 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir perspektiften ekonomik konularda analitik olarak tutarlı fikirler oluşturma ve savunma becerisine sahip olma. | ||||||
| 6 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olmak | ||||||
| 6 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olmak | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 6 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Finansal krizleri ve ortaya çıkış nedenlerini kavrar | ||||||||||||
| 2 | Finansal krizleri tanılar ve tahmin eder | ||||||||||||
| 3 | Ekonomik krizlerin öncü göstergelerinin neler olduğunu anlar ve yorumlar | ||||||||||||
| 4 | Günümüz krizine karşı uygulanan politikaları kritik bir gözle inceler |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 50 |
| 2. Ödev | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ödev | 2 | 24 | 48 |
| Final | 1 | 24 | 24 |
| Toplam İş Yükü | 152 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||