| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Prenetal Tanı Yöntemleri | TBP 506 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | yok |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ASUMAN DEVECİ ÖZKAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Prenatal tanı yöntemleri ve Genetik Danışma hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır |
| Dersin İçeriği | Doğum öncesi tanı endikasyonları, Gebelik öncesi endikasyonları, Gebelik sırasındaki endikasyonlar, Doğum öncesi tanı teknikleri, İnvazif Yöntemler, Amniyotik sıvıda gerçekleştirilen Analizler, Koryon villus örneklemesi, Fetal kan örneklemesi, İntaruterin kas biyopsisi, Non-invazif yöntemler, Kromozomal hastalıkların tanısı, Kalıtsal metabolik hastalıkların tanısı, Gen mutasyonlarının tanısı |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Prenatal tanı endikasyonlarını tanımlayabilecek | Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Mikro Öğretim, | |
| 2 | Prenatal tanı yöntemlerini bilecek | Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Mikro Öğretim, | |
| 3 | Temel genetik danışma prensiplerini bilecek. | Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Mikro Öğretim, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Kromozom yapısı | |
| 2 | Kromozom bozuklukları | |
| 3 | Tek-gen değişiklikleri | |
| 4 | Doğum öncesi tanı endikasyonları | |
| 5 | Doğum öncesi tanı teknikleri | |
| 6 | Amniyotik sıvıda gerçekleştirilen Analizler | |
| 7 | Koryon villus örneklemesi | |
| 8 | Fetal kan örneklemesi | |
| 9 | Non invaziv yöntemler | |
| 10 | Kromozomal hastalıkların tanısı | |
| 11 | Kalıtsal metabolik hastalıkların tanısı | |
| 12 | Gen mutasyonlarının tanısı | |
| 13 | Genetik danışma | |
| 14 | Teratojenler |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Sözlü sunum ve kitaplar |
| Ders Kaynakları | Thompson&Thompson Tıbbi Genetik Kitabı |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Hücre Biyolojisini öğrenir. | ||||||
| 2 | Kanserin moleküler temelini öğrenir. | ||||||
| 3 | Hücre teknolojisini öğrenir | ||||||
| 4 | Gen teknolojilerini öğrenir. | ||||||
| 5 | Hastalıkların moleküler temelini öğrenir. | X | |||||
| 6 | Bilimsel araştırma | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Prenatal tanı endikasyonlarını tanımlayabilecek | 5 | |||||
| 2 | Prenatal tanı yöntemlerini bilecek | 5 | 5 | ||||
| 3 | Temel genetik danışma prensiplerini bilecek. | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 148 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,92 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||