| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Minyatür II | TEZ 304 | 6 | 2 + 4 | 4 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AYŞEN CİVİLİ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Minnyatür sanatının tarihi gelişim sürecini,estedik özelliklri ve prensiplerini bilen Görme ve algılama yetkisi kazanılarak cagın degişen ve gelişen ihtiyaclarına cevap verebilecek sanatcı adayların egitilmesi derslerin temel amacıdır. |
| Dersin İçeriği | Minyatürün tarihsel gelişimin ve teknik aıdan incelenmesi dir. Minyatür sanatı ile ilgili temel kavramlar, yapım teknikleri, sanatçı grupları ve yapıtları. Minyatür sanatının tarihsel süreç ve sosyokültürel yapı içinde analizi. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanan projede kullanılan minyatür II teknikleri ile ilgili metin çalışması yapılır. | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | Malzeme ve teknik kullanım becerisi | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | Çalışmanın amacına yönelik eskiz çalışmaları yapabilmek | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanan projede kullanılan minyatür II teknikleri ile ilgili metin çalışması yapılır. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
| 5 | Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanan projede kullanılan minyatür II teknikleri ile ilgili metin çalışması yapılır. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
| 6 | Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanan projede kullanılan minyatür II teknikleri ile ilgili metin çalışması yapılır. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
| 7 | Farklı dönemler arasında mukayese yaparak yeni tasarım geliştirme yetkinliği. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
| 8 | XVI. Yüzyıl minyatür sanatı renk ve desenlerini bilerek tasarım yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | |
| 9 | XVIı. Yüzyıl minyatür sanatı anlayışına uygun tasarım yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
| 10 | sınav | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
| 11 | minyatür Sanatları hakkında verilen konuyu araştırır ve bilgisayarda hazırladığı sunumu kendi cümleleriyle ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
| 12 | Minyatür sanatı içinde yer alan farklı formlarla ilgili tasarım yapar. | ||
| 13 | sınav | ||
| 14 | Minyatür sanatları hakkında verilen konuyu araştırır ve bilgisayarda hazırladığı sunumu kendi cümleleriyle ifade eder. |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Desin icerigi hakkında bilgi | |
| 2 | XVI. Yüzyıl minyatür sanatı hakkındaki bilgileri teorik olarak aktarır. | |
| 3 | XV.I Yüzyıl minyatür sanatı ekolünün sanatçılarını ve eserlerini yorumlar. | |
| 4 | XVI. Yüzyıl minyatür sanatı renk ve desenlerini bilerek tasarım yapar. | |
| 5 | XVI. Yüzyıl minyatür sanatı ekolü hakkında öğrenilen genel bilgiyi aktarır | |
| 6 | XV. Yüzyıl minyatür sanatı anlayışına uygun tasarım yapar. | |
| 7 | XVI. Yüzyıl minyatür sanatı ekolünün sanatçı ve eserlerini yorumlar. | |
| 8 | XVI. Yüzyıl minyatür sanatı renk ve desenlerini bilerek tasarım yapar. | |
| 9 | XVIı. Yüzyıl minyatür sanatı anlayışına uygun tasarım yapar. | |
| 10 | sınav | |
| 11 | minyatür Sanatları hakkında verilen konuyu araştırır ve bilgisayarda hazırladığı sunumu kendi cümleleriyle ifade eder. | |
| 12 | Minyatür sanatı içinde yer alan farklı formlarla ilgili tasarım yapar. | |
| 13 | sınav | |
| 14 | Minyatür sanatları hakkında verilen konuyu araştırır ve bilgisayarda hazırladığı sunumu kendi cümleleriyle ifade eder. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Mahir, Banu; Osmanlı Minyatür Sanatı, Kabalcı Yayınevi,İstanbul 2005And, Metin; Osmanlı Tasvir Sanatı: 1 Minyatür, İş Bankası Yayınları, İstanbul 2002. |
| Ders Kaynakları | Mahir, Banu; Osmanlı Minyatür Sanatı, Kabalcı Yayınevi,İstanbul 2005And, Metin; Osmanlı Tasvir Sanatı: 1 Minyatür, İş Bankası Yayınları, İstanbul 2002. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | X | |||||
| 2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | X | |||||
| 3 | Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | X | |||||
| 4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını, motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | X | |||||
| 5 | Tasarımı yapar ve gerekli bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
| 6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | X | |||||
| 7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | X | |||||
| 8 | Mesleki ve etik sorumluluğu gösterir. | X | |||||
| 9 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
| 10 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
| 11 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | |||||
| 12 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanan projede kullanılan minyatür II teknikleri ile ilgili metin çalışması yapılır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| 2 | Malzeme ve teknik kullanım becerisi | 5 | |||||||||||
| 3 | Çalışmanın amacına yönelik eskiz çalışmaları yapabilmek | 5 | |||||||||||
| 4 | Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanan projede kullanılan minyatür II teknikleri ile ilgili metin çalışması yapılır. | 5 | |||||||||||
| 5 | Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanan projede kullanılan minyatür II teknikleri ile ilgili metin çalışması yapılır. | 5 | |||||||||||
| 6 | Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanan projede kullanılan minyatür II teknikleri ile ilgili metin çalışması yapılır. | 5 | |||||||||||
| 7 | Farklı dönemler arasında mukayese yaparak yeni tasarım geliştirme yetkinliği. | 5 | |||||||||||
| 8 | XVI. Yüzyıl minyatür sanatı renk ve desenlerini bilerek tasarım yapar. | 5 | |||||||||||
| 9 | XVIı. Yüzyıl minyatür sanatı anlayışına uygun tasarım yapar. | 5 | |||||||||||
| 10 | sınav | 5 | |||||||||||
| 11 | minyatür Sanatları hakkında verilen konuyu araştırır ve bilgisayarda hazırladığı sunumu kendi cümleleriyle ifade eder. | 5 | |||||||||||
| 12 | Minyatür sanatı içinde yer alan farklı formlarla ilgili tasarım yapar. | 5 | |||||||||||
| 13 | sınav | 5 | |||||||||||
| 14 | Minyatür sanatları hakkında verilen konuyu araştırır ve bilgisayarda hazırladığı sunumu kendi cümleleriyle ifade eder. | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Proje / Tasarım | 25 |
| 1. Ara Sınav | 25 |
| 2. Ara Sınav | 25 |
| 1. Ödev | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 12 | 36 |
| Performans Görevi (Atölye) | 1 | 5 | 5 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 142 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||