| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Bitirme Projesi I | TEZ 401 | 7 | 0 + 2 | 2 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç. MESUDE HÜLYA DOĞRU |
| Dersi Verenler | Doç. MESUDE HÜLYA DOĞRU, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Uygulama atölyesi dersi kapsamında çalışılan konunun metninin yazılması amaçlanır. |
| Dersin İçeriği | Uygulama atölyesi dersinde çalışılan konunun çıkış noktası, altyapısı ve tasarımların oluşturulma aşamaları hakkında kapsamlı bir metin hazırlanması gerekmektedir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanan proje için kaynak araştırması yapılır. | Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| 2 | Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanan projede kullanılan tezhip teknikleri ile ilgili metin çalışması yapılır. | Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| 3 | Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanan projede kullanılan materyaller, malzemeler ile ilgili metin çalışması yapılır. | Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| 4 | Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanan projenin uygulama aşamaları fotoğraflarıyla birlikte metin haline getirilir. | Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| 5 | Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanan sanatsal proje ile ilgili tez yazım kurallarına uygun bir metin hazırlanır. | Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| 6 | Uygulama atölyesi kapsamında hazırlanan proje konusunu, bilgisayarda hazırladığı sunumunda kendi cümleleriyle ifade eder. | Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanacak tasarım konusu ile ilgili görsel ve yazınsal kaynakların araştırılması. | |
| 2 | Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanacak tasarım konusu ile ilgili görsel ve yazınsal kaynakların araştırılması. | |
| 3 | Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanacak tasarım konusu ile ilgili görsel ve yazınsal kaynakların araştırılması. | |
| 4 | Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanacak tasarım konusu ile ilgili görsel ve yazınsal kaynakların araştırılması. | |
| 5 | Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanacak tasarım konusu ile ilgili görsel ve yazınsal kaynakların araştırılması. | |
| 6 | Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanacak tasarım konusu ile ilgili görsel ve yazınsal kaynakların araştırılması. | |
| 7 | Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanacak tasarım konusu ile ilgili görsel ve yazınsal kaynakların araştırılması. | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanacak tasarım konusu ile ilgili görsel ve yazınsal kaynakların araştırılması. | |
| 10 | Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanacak tasarım konusu ile ilgili görsel ve yazınsal kaynakların araştırılması. | |
| 11 | Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanacak tasarım konusu ile ilgili görsel ve yazınsal kaynakların araştırılması. | |
| 12 | Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanacak tasarım konusu ile ilgili görsel ve yazınsal kaynakların araştırılması. | |
| 13 | Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanacak tasarım konusu ile ilgili görsel ve yazınsal kaynakların araştırılması. | |
| 14 | Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanacak tasarım konusu ile ilgili görsel ve yazınsal kaynakların araştırılması. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | BİROL,İnci,DERMAN,Çiçek,Motifler,Kubbealtı Yayınları, |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | ||||||
| 2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | X | |||||
| 3 | Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | X | |||||
| 4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını, motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | X | |||||
| 5 | Tasarımı yapar ve gerekli bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
| 6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | X | |||||
| 7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | ||||||
| 8 | Mesleki ve etik sorumluluğu gösterir. | X | |||||
| 9 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
| 10 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
| 11 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | |||||
| 12 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanan proje için kaynak araştırması yapılır. | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
| 2 | Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanan projede kullanılan tezhip teknikleri ile ilgili metin çalışması yapılır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
| 3 | Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanan projede kullanılan materyaller, malzemeler ile ilgili metin çalışması yapılır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
| 4 | Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanan projenin uygulama aşamaları fotoğraflarıyla birlikte metin haline getirilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
| 5 | Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanan sanatsal proje ile ilgili tez yazım kurallarına uygun bir metin hazırlanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
| 6 | Uygulama atölyesi kapsamında hazırlanan proje konusunu, bilgisayarda hazırladığı sunumunda kendi cümleleriyle ifade eder. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 25 |
| 1. Ara Sınav | 25 |
| 2. Ara Sınav | 25 |
| 3. Ara Sınav | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Ödev | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Ödev | 1 | 2 | 2 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 150 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||