| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Askeri Müzik | DKS 416 | 8 | 1 + 1 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SAFİYE ŞEYDA ERDAŞ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
| Dersin Amacı | Türk askeri müzik geleneğini tarihsel perspektifden ele alarak öğrenciye teorik ve uygulamalı bilgileri öğretmek. |
| Dersin İçeriği | Türk askeri müzik geleneğinin tarihsel, teorik ve uygulamalı süreçleri hakkında bilgi vermek. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Askeri Müziğin Teknik ve Teorik Kavramlarını Özetler. | Anlatım, Soru-Cevap, Grupla Çalışma, | |
| 2 | Dünyada Askeri Müziğin Tarihsel Gelişimini Analiz Eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Grupla Çalışma, | |
| 3 | Türklerde Askeri Müzik Geleneğini İnceler. | Anlatım, Soru-Cevap, Grupla Çalışma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Askeri Müzik Nedir? Teknik ve Teorik İncelenmesi | |
| 2 | Dünyada Askeri Müziğin Tarihsel Gelişimi ve Uygulama Sahaları | |
| 3 | Avrupa Askeri Müziğinde Kullanılan Enstrümanlar | |
| 4 | Türklerde Askeri Müzik Geleneği | |
| 5 | Türk Askeri Müziğinde Kullanılan Enstrümanlar | |
| 6 | Osmanlı'da Askeri Müzik | |
| 7 | Mehterhâne-i Hümâyun Tarihi | |
| 8 | Mehterhâne-i Hümâyun'da Bulunan Enstrümanlar ve Mehterhâne-i Hümâyun Repertuvarı | |
| 9 | Osmanlı'da Batılılaşma Süreci Tanzimat Fermanı ve Yeniçeri Ocağının Kapatılması | |
| 10 | Mehterhâne-i Hümâyun'un Görev Kapsamının Daraltılması ve Mûzikâ-yı Hümâyun Kuruluş Süreci | |
| 11 | Mûzikâ-yı Hümâyun Tarihi | |
| 12 | Mûzikâ-yı Hümâyun Repertuvarı | |
| 13 | Cumhuriyet Döneminde Askeri Müziğin Tarihsel Gelişimi | |
| 14 | Cumhuriyet Döneminde Askeri Müzik Repertuvarı |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Mahmut Ragıp Gazimihal Türk Askeri Muzikaları Tarihi, İstanbul: Maarif Basımevi |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | X | |||||
| 2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | X | |||||
| 3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | X | |||||
| 4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
| 5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | X | |||||
| 6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
| 7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | X | |||||
| 8 | Bilimsel bilgilere dayanarak popüler kültürü analiz ederek, popüler kültürün oluşturduğu sanatı eleştirel bir bakış açısıyla ele alma becerisine sahiptir. | X | |||||
| 9 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
| 10 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. | X | |||||
| 11 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | X | |||||
| 12 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Askeri Müziğin Teknik ve Teorik Kavramlarını Özetler. | 5 | 5 | ||||||||||
| 2 | Dünyada Askeri Müziğin Tarihsel Gelişimini Analiz Eder. | 5 | 5 | ||||||||||
| 3 | Türklerde Askeri Müzik Geleneğini İnceler. | 5 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 60 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Final | 1 | 8 | 8 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Sözlü Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Ödev | 2 | 8 | 16 |
| Proje / Tasarım | 2 | 8 | 16 |
| Toplam İş Yükü | 120 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,8 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||