| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Ses Eğitimine Giriş I | DKS 419 | 7 | 1 + 1 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NİLGÜN SAZAK |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. NİLGÜN SAZAK, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Ses Eğitimi alanı için temel davranışların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği |
Diyafram nefesi, postür ve şarkı söyleme teknikleri üzerinde çalışılacaktır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İnsan sesinin yapısı ve oluşumu hakkında bilgi sahibi olurlar | Anlatım, Soru-Cevap, Anlatım, | Sözlü Sınavlar, Sözlü Sınavlar, |
| 2 | İnsan sesinin yapısı ve oluşumu hakkında bilgi sahibi olurlar | ||
| 3 | Sesin güç kaynağı olan solunumun önemi ve doğru nefesalma tekniğini öğrenirler | Soru-Cevap, Anlatım, | Sözlü Sınavlar, |
| 4 | Postür kullanımını çözümler. | Anlatım, Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, | Sözlü Sınavlar, Sözlü Sınavlar, |
| 5 | Postür kullanımını çözümler | ||
| 6 | 2 li, 3 lü ve 4 lü ses egzersizlerinin sese olumlu etkilerini kazanırlar, | Tartışma, | Sözlü Sınavlar, |
| 7 | Forse etmeden şarkı söylemeyi alışkanlık haline getirir. | Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, | Sözlü Sınavlar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ses ve insan sesinin yapısı hakkında bilgi. İnsan sesinin oluşumu. | |
| 1 | Ses ve insan sesinin yapısı hakkında bilgi. İnsan sesinin oluşumu. | |
| 2 | İnsan sesinin güç kaynakları Ses organlarının doğru kullanımı. Solunumun önemi ve doğru nefes alma tekniğinin öğretilmesi. | |
| 2 | İnsan sesinin güç kaynakları Ses organlarının doğru kullanımı. Solunumun önemi ve doğru nefes alma tekniğinin öğretilmesi. | |
| 3 | 2 li, 3 lü, 4 lü, aralıklar arasındaki şan egzersizlerin piyano eşliğinde uygulattırılması. | |
| 3 | 2 li, 3 lü, 4 lü, aralıklar arasındaki şan egzersizlerin piyano eşliğinde uygulattırılması. | |
| 4 | 2 li, 3 lü, 4 lü, aralıklar arasındaki şan egzersizlerin piyano eşliğinde uygulattırılması. | |
| 4 | 2 li, 3 lü, 4 lü, aralıklar arasındaki şan egzersizlerin piyano eşliğinde uygulattırılması. | |
| 5 | Yapılan egzersizlerin, solfej ve seyir parçalarının değişik sesli harfler, heceler ve kelimelerle tekrarı. | |
| 5 | Yapılan egzersizlerin, solfej ve seyir parçalarının değişik sesli harfler, heceler ve kelimelerle tekrarı | |
| 6 | Yapılan egzersizlerin, solfej ve seyir parçalarının değişik sesli harfler, heceler ve kelimelerle tekrarı. | |
| 6 | Yapılan egzersizlerin, solfej ve seyir parçalarının değişik sesli harfler, heceler ve kelimelerle tekrarı. | |
| 7 | Müzik cümleleri ile uygulama. | |
| 7 | Müzik cümleleri ile uygulama. | |
| 8 | Müzik cümleleri ile uygulama. | |
| 8 | Müzik cümleleri ile uygulama. | |
| 9 | Postür kullanımının benimsetilmes | |
| 9 | Postür kullanımının benimsetilmesi. | |
| 10 | Eser seslendirilmesi esnasında sesi Forse etmeden, tınılı ses çıkartılması. | |
| 10 | Eser seslendirilmesi esnasında sesi Forse etmeden, tınılı ses çıkartılması | |
| 11 | Eser seslendirilmesi esnasında sesi Forse etmeden, tınılı ses çıkartılması | |
| 11 | Eser seslendirilmesi esnasında sesi Forse etmeden, tınılı ses çıkartılması. | |
| 12 | Repertuvar derslerinde öğrenilen eserlerin ses eğitimi açısından değerlendirilmesi. | |
| 12 | Repertuvar derslerinde öğrenilen eserlerin ses eğitimi açısından değerlendirilmesi | |
| 13 | Repertuvar derslerinde öğrenilen eserlerin ses eğitimi açısından değerlendirilmesi. | |
| 13 | Repertuvar derslerinde öğrenilen eserlerin ses eğitimi açısından değerlendirilmesi. | |
| 14 | Repertuvar derslerinde öğrenilen eserlerin ses eğitimi açısından değerlendirilmesi. | |
| 14 | Tekrar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Saip Egüz Çoksesli Halk Türküleri, Nilgün Sazak nota arşivi. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | X | |||||
| 2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | X | |||||
| 3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | X | |||||
| 4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | ||||||
| 5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | X | |||||
| 6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
| 7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | ||||||
| 8 | Bilimsel bilgilere dayanarak popüler kültürü analiz ederek, popüler kültürün oluşturduğu sanatı eleştirel bir bakış açısıyla ele alma becerisine sahiptir. | X | |||||
| 9 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
| 10 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. | ||||||
| 11 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | X | |||||
| 12 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İnsan sesinin yapısı ve oluşumu hakkında bilgi sahibi olurlar | 1 | 2 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 3 | 1 | 3 |
| 2 | İnsan sesinin yapısı ve oluşumu hakkında bilgi sahibi olurlar | ||||||||||||
| 3 | Sesin güç kaynağı olan solunumun önemi ve doğru nefesalma tekniğini öğrenirler | 2 | 4 | 5 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 | 0 | 2 | 0 | 2 |
| 4 | Postür kullanımını çözümler. | 0 | 1 | 1 | 0 | 2 | 4 | 1 | 1 | 0 | 0 | 1 | 1 |
| 5 | Postür kullanımını çözümler | ||||||||||||
| 6 | 2 li, 3 lü ve 4 lü ses egzersizlerinin sese olumlu etkilerini kazanırlar, | 3 | 3 | 1 | |||||||||
| 7 | Forse etmeden şarkı söylemeyi alışkanlık haline getirir. | 1 | 1 | 3 | 0 | 1 | 4 | 1 | 1 | 0 | 0 | 1 | 1 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 8 | 8 |
| Final | 1 | 8 | 8 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 30 | 30 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Toplam İş Yükü | 247 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 9,88 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||