| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Çalgı V (Klarnet) | CKL 411 | 7 | 1 + 1 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. METİN GÜLSÜN |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. METİN GÜLSÜN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Klarnet hakkında genel bilgi kazandırmak Klarnetle ilgili araştırmalara yönlendirmek ilgili alan derslerine katkı sağlamak Klarnet repertuvarı ve icrası hakkında öngörü sahibi olmak Klarnetle eşlik bilincini kazandırma. |
| Dersin İçeriği | Türk Müziği makamlarında repertuar ve taksim çalışmasına devam edilmesi Saz musikisi olan Peşrev Longa Saz semai aranağme koda oyun havası hakkında teorik bilgi ve icrasının gösterilmesi Klarnette pozisyonu olmayan 1 ve 4 koma seslerinin üfleme tekniğinin göxterilmesi. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Acemaşiran Makamı icra becerisi kazanılması. | ||
| 2 | Kürdilihicazkar Makamı icra becerisi kazanılması. | ||
| 3 | Nikriz makamı icra becerisi kazanılması. | ||
| 4 | Sultaniyegah makamı İcra becerisi kazanılması. | ||
| 5 | 7.8.9.10 Zamanlı Usullerde eser icra becerisi kazanılması. | ||
| 6 | Muhayyer kürdi Makamı icra becerisi kazanılması. | ||
| 7 | Neveser makamı icra becerisi kazanılması. |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Acemaşiran seyir ve peşrev (haydar tatlıyay) dinletilmesi ve icra edilmesi | TRT Türk müziği repertuar arşivi |
| 2 | Acemaşiran seyir ve peşrev (haydar tatlıyay)tekrar dinletilmesi ve icra edilmesi | TRT Türk müziği repertuar arşivi |
| 3 | Kürdili hicazkar saz semai 1.ve2.hane (kemani tatyos efendi)dinletilmesi ve icra edilmesi | TRT Türk müziği repertuar arşivi |
| 4 | Kürdili hicazkar saz semai 3.ve 4.hane (kemani tatyos efendi)dinletilmesi ve icra edilmesi i | TRT Türk müziği repertuar arşivi |
| 5 | Nikriz sirto(Cemil bey) dinletilmesi ve icra edilmesi | TRT Türk müziği repertuar arşivi |
| 6 | Çargah sirto (Mehçül) tekrar dinletilmes ve icra edilmesi | TRT Türk müziği repertuar arşivi |
| 7 | Çargah sirto (Mehçül)Tekrar dinletilmesi ve icra edilmesi | TRT Türk müziği repertuar arşivi |
| 8 | Sultaniyegah Makamı seyir ve peşrev (refik fersan)dinletilmesi ve icra edilmesi | TRT Türk müziği repertuar arşivi |
| 9 | Sultaniyegah Makamı seyir ve peşrev (refik fersan)tekrar dinletilmesi ve icra edilmesi | TRT Türk müziği repertuar arşivi |
| 10 | Muhayyer kürdi Saz semai (sadi ısılay) 1.ve2.hanesi dinlenmesi ve icra edilmesi | TRT Türk müziği repertuar arşivi |
| 11 | Muhayyer kürdi Saz semai (sadi ısılay) 3.ve4.hanesi dinlenmesi ve icra edilmesi | TRT Türk müziği repertuar arşivi |
| 12 | Neveser Makamı seyir ve peşrev (neyzen yusuf paşa) dinletilmesi ve icra edilmes. | TRT Türk müziği repertuar arşivi |
| 13 | NeveserMakamı beste (Dede efendi) dinletilmesi ve icra edilmes. | TRT Türk müziği repertuar arşivi |
| 14 | GENEŞ TEKRAR |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Türk Müziğinde klarnet eğitim metin Gülsün kitabı TRT Türk sanat Müziğii arşivi. |
| Ders Kaynakları | TürkMüziği Klarnet eğitimi metin gülsün İ.T.Ü TürkMüziği Devlet Konservatuvarı Türköğrenci notları Türk Musikisi Nazariyatıve ve usulleri ismail hakkı özkan. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | ||||||
| 2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | ||||||
| 3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | ||||||
| 4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | ||||||
| 5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | ||||||
| 6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | ||||||
| 7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | ||||||
| 8 | Bilimsel bilgilere dayanarak popüler kültürü analiz ederek, popüler kültürün oluşturduğu sanatı eleştirel bir bakış açısıyla ele alma becerisine sahiptir. | ||||||
| 9 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
| 10 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. | ||||||
| 11 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | ||||||
| 12 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Acemaşiran Makamı icra becerisi kazanılması. | ||||||||||||
| 2 | Kürdilihicazkar Makamı icra becerisi kazanılması. | ||||||||||||
| 3 | Nikriz makamı icra becerisi kazanılması. | ||||||||||||
| 4 | Sultaniyegah makamı İcra becerisi kazanılması. | ||||||||||||
| 5 | 7.8.9.10 Zamanlı Usullerde eser icra becerisi kazanılması. | ||||||||||||
| 6 | Muhayyer kürdi Makamı icra becerisi kazanılması. | ||||||||||||
| 7 | Neveser makamı icra becerisi kazanılması. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 40 |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 4 | 4 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 118 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,72 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||