| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Çalgı V (Keman) | CKE 411 | 7 | 1 + 1 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ATALAY DURMAZ |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. ATALAY DURMAZ, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu derste öğrencinin Do majör Tonu seslerinin ve Acemaşiran Makamının yerinden transpoze olarak doğru bir şekilde icra edilmesi amaçlanmıştır |
| Dersin İçeriği | Ders içeriğinde Do majör Tonunda yazılmış egzersizler ve Acemaşiran makamında yazılmış peşrevler bulunmaktadır |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Re majör gamı | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Kısa Cevaplı Testler, |
| 2 | Re majör gamında edüt çalabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Rast makamının yerinden transpozesinin öğrenilmesi | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Eşleştirme Testler, |
| 4 | Rast peşrevlerin yerinden icrası | Grupla Çalışma, Tartışma, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| 5 | Yerinden Rast makamında 1 numaralı parmakla süsleme | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Çoktan Seçmeli Testler, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Hersey modern violin method 23. Sayfa Re Majör egzersiz | Hersey modern violin method |
| 2 | Rast Peşrev Sırrı Abdülkadir Nasır Dede Yerinden icra | TRT Repertuarı |
| 3 | Hersey modern violin method 24. Sayfa Re Majör egzersiz ve No: 25 | Hersey modern violin method |
| 4 | Rast Peşrevi Osman Dede No 1 Yerinden icra | TRT Repertuarı |
| 5 | Hersey modern violin method 24. Sayfa Re Majör egzersiz ve No: 26 | Hersey modern violin method |
| 6 | Rast Peşrev Farabi Yerinden icra | TRT Repertuarı |
| 7 | Hersey modern violin method 24. Sayfa Re Majör egzersiz ve No: 27 | Hersey modern violin method |
| 8 | Vize Haftası | TRT Repertuarı |
| 9 | Hersey modern violin method 24. Sayfa Re Majör egzersiz ve No: 28 | Hersey modern violin method |
| 10 | Sazkar Peşrev Emin Ağa Yerinden İcra | TRT Repertuarı |
| 11 | New Scholl Of Violin Studies 1. Kitap . No: 15 | Hersey modern violin method |
| 12 | Sazkar Peşrev Kantemiroğlu | TRT Repertuarı |
| 13 | New Scholl Of Violin Studies 1. Kitap . No: 16 | Hersey modern violin method |
| 14 | Wohlfahrt Op 45 No: 14 | Wohlfahrt |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Arthur Seybold Ops 182-TRT Repertuarı |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | ||||||
| 2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | ||||||
| 3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | ||||||
| 4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | ||||||
| 5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | ||||||
| 6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | ||||||
| 7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | ||||||
| 8 | Bilimsel bilgilere dayanarak popüler kültürü analiz ederek, popüler kültürün oluşturduğu sanatı eleştirel bir bakış açısıyla ele alma becerisine sahiptir. | ||||||
| 9 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
| 10 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. | ||||||
| 11 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | ||||||
| 12 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Re majör gamı | ||||||||||||
| 2 | Re majör gamında edüt çalabilme | ||||||||||||
| 3 | Rast makamının yerinden transpozesinin öğrenilmesi | ||||||||||||
| 4 | Rast peşrevlerin yerinden icrası | ||||||||||||
| 5 | Yerinden Rast makamında 1 numaralı parmakla süsleme |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 80 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 5 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 113 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,52 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||