| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Çalgı V (Ud) | CUD 411 | 7 | 1 + 1 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. HAMDİ İTİL |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. HAMDİ İTİL, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Çalgı sevgisini kazandırmak,Mesleki müzik eğitimine yönlendirmek,Çalgıların çalınma tekniklerine ilişkin bilgi aktarmak,Çalgı öğretimini kolaylaştırıcı ve aşama kaydetmeyi sağlayıcı yöntemler geliştirmek. |
| Dersin İçeriği | Metodun takibi, çalma hakimiyetinin geliştirilmesi ve eser icrası. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | şed makamları tanır | Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, | Sözlü Sınavlar, |
| 2 | Şed makamlarda kullanılan pozisyonları tespit eder ve ic | Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınavlar, |
| 3 | ilgili makamlarda deşifre yeteneğini kazanır | Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, | Sözlü Sınavlar, |
| 4 | ilgili makamlarda acelite yeteğini geliştirir | Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, | Sözlü Sınavlar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ara tatilde verilen ödevlerin değerlendirilmesi ile ilgili çalışmalar | |
| 2 | ilgili makamının tanıtılması ve örnek eser çalışmaları | |
| 3 | 5.pozisyonun kullanımı ile ilgili etüdler | |
| 4 | Şed makamların tanıtılması , ud üzerin de kullanımı ile ilgili etüd çalışmaları | |
| 5 | saz semaileri ve öğrenilen pozisyonları üzerinde kullanma teknikleri ile ilgili çalışmalar | |
| 6 | longalarla ilgili etüd çalışmaları | |
| 7 | vizeye yönelik tekrar | |
| 8 | vize | |
| 9 | geçilen makamlarla ilgili taksim çalışmaları | |
| 10 | ilgili makamlarda deşifre çalışmaları | |
| 11 | şed makamlarda etüd ödev yazma ve çalma çalışmaları | |
| 12 | acelite kazanımı ile ilgili etüdler | |
| 13 | finale yönelik genel tekrar | |
| 14 | sözlü eser çalışmaları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | ||||||
| 2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | ||||||
| 3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | ||||||
| 4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | ||||||
| 5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | ||||||
| 6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | ||||||
| 7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | ||||||
| 8 | Bilimsel bilgilere dayanarak popüler kültürü analiz ederek, popüler kültürün oluşturduğu sanatı eleştirel bir bakış açısıyla ele alma becerisine sahiptir. | ||||||
| 9 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
| 10 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. | ||||||
| 11 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | ||||||
| 12 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | şed makamları tanır | ||||||||||||
| 2 | Şed makamlarda kullanılan pozisyonları tespit eder ve ic | ||||||||||||
| 3 | ilgili makamlarda deşifre yeteneğini kazanır | ||||||||||||
| 4 | ilgili makamlarda acelite yeteğini geliştirir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
| 2. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 16 | 2 | 32 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 16 | 5 | 80 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 1 | 1 |
| Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 116 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,64 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||