| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Çalgı II (Mey-Zurna) | CMZ 212 | 4 | 1 + 1 | 2 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi CENGİZ ATLAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Türk Müziği Unsurlarını birbirleriyle ilişkileri bakımından ele almak. Enstrümanını tanıyabilmesini sağlamak. Makamların tanınmasını ve icrasını yerine getirebilme becerisini edinmek.Metot ile ilgili deneyim kazanmasına yardım etmek |
| Dersin İçeriği | Çalgının tanımı, tutuş tekniği, basit egzersizlerin çalınması. Metot takibi, eserin icrası, seviyeye uygun egzersizlerin çalınması, banttan dikte çalışmaları, nota yazım şekilleri. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Bir enstrümanı yeterli seviyede çalma becerisini kazanır | Tartışma, | |
| 2 | Metot ile ilgili deneyim kazanır. | Deney ve Laboratuvar, Tartışma, | |
| 3 | Alternatif kaynaklar göstererek, konulara geniş bir bakış açısıyla değerlendirilmesini sağlar. | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | Makamların tanınması ve icrasını yerine getirir. | Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Tartışma, | |
| 5 | Türk müziğinin unsurlarını birbirleriyle ilişkileri bakımından ele alır. | Grupla Çalışma, | |
| 6 | Dersin amacına uygun olarak, öğrenim yöntem ve teknikleriyle temel kavramları verir. | Deney ve Laboratuvar, | |
| 7 | Teknik ve icra bakımdan uygulama yapar. | Deney ve Laboratuvar, | |
| 8 | Makam ve nota bilgisini geliştirir. | Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Uşşak Hüseyni Dizileri Anlatımı | Uşşak Ve Hüseyni Dizileri için Örnek Etütler |
| 2 | Uşşak Hüseyni Dizisinde Repertuvar | Erzincan Halayı, Başında Pusan Gurban eserlerinin notası |
| 3 | Uşşak Hüseyni Dizisinde Repertuvar | Beyaz Gül Kırmızı Gül, Havada Bulut Yok eserlerinin notası |
| 4 | Uşşak Hüseyni Dizisinde Repertuvar | Sen Bir Ceylan Olsan Aşşahdan Gelirem eserlerinin notası |
| 5 | Uşşak Hüseyni Dizisinde Repertuvar | Ankara Postası, Dodurgalı Pehlivan Havası |
| 6 | Uşşak Hüseyni Dizisinde Repertuvar | Dur Yerinde, Sarardım Ben Sarardım |
| 7 | Uşşak Hüseyni Dizisinde Repertuvar | Bahçalara Geldi Bahar, Başına Döndüğüm Kurban Olduğum eserlerinin notası |
| 8 | Uşşak Hüseyni Dizisinde Repertuvar | Suda Balık Yan Gider, Bir Sandığım Vardır Sırmadan Telden eserlerinin notası |
| 9 | Uşşak Hüseyni Dizisinde Repertuvar | Hani Yaylam, Seherde Bir Bülbül eserlerinin notası |
| 10 | Rast Dizi | Rast Dizisinde Etüt Çalışmaları |
| 11 | Rast Dizisinde Repertuvar | Susam, Rast Etüt |
| 12 | Rast Dizisinde Repertuvar | Gül Ağacı Kalenin Dibinde |
| 13 | Rast Dizisinde Repertuvar | Felek Sen Ne Feleksen Yana Yana Kül Oldum |
| 14 | Rast Dizisinde Repertuvar | Sunamız Gölde, Kaldı Kaleden Kaleye şahin Uçurdum eserlerinin notası |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Cebrail Kalın Mey Metodu Kitabı, Hasan Hüseyin Şahin Ders Notları. |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | ||||||
| 2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | ||||||
| 3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | ||||||
| 4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | ||||||
| 5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | ||||||
| 6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | ||||||
| 7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | ||||||
| 8 | Bilimsel bilgilere dayanarak popüler kültürü analiz ederek, popüler kültürün oluşturduğu sanatı eleştirel bir bakış açısıyla ele alma becerisine sahiptir. | ||||||
| 9 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
| 10 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. | ||||||
| 11 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | ||||||
| 12 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Bir enstrümanı yeterli seviyede çalma becerisini kazanır | ||||||||||||
| 2 | Metot ile ilgili deneyim kazanır. | ||||||||||||
| 3 | Alternatif kaynaklar göstererek, konulara geniş bir bakış açısıyla değerlendirilmesini sağlar. | ||||||||||||
| 4 | Makamların tanınması ve icrasını yerine getirir. | ||||||||||||
| 5 | Türk müziğinin unsurlarını birbirleriyle ilişkileri bakımından ele alır. | ||||||||||||
| 6 | Dersin amacına uygun olarak, öğrenim yöntem ve teknikleriyle temel kavramları verir. | ||||||||||||
| 7 | Teknik ve icra bakımdan uygulama yapar. | ||||||||||||
| 8 | Makam ve nota bilgisini geliştirir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 55 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
| 2. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
| 3. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 1 | 3 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Toplam İş Yükü | 101 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||