| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Çalgı I (Kanun) | CKA 211 | 3 | 1 + 1 | 2 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. TUNCAY KARDAŞ |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. TUNCAY KARDAŞ, |
| Dersin Yardımcıları | Çalgı sevgisini kazandırmak,Mesleki müzik eğitimine yönlendirmek,Çalgıların çalınma tekniklerine ilişkin bilgi aktarmak,Çalgı öğretimini kolaylaştırıcı ve aşama kaydetmeyi sağlayıcı yöntemler geliştirmek. |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Metodun takibi, çalma hakimiyetinin geliştirilmesi ve eser icrası. |
| Dersin İçeriği |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Kanun sazını tanır. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
| 2 | Mızrap vuruşlarını öğrenir. | Bireysel Çalışma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
| 3 | Kanun üzerinde sesleri tanır | Bireysel Çalışma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
| 4 | Sağ el ve Sol el kullanımını öğrenir. | Bireysel Çalışma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
| 5 | Ölçme değerlendirmede öğrencinin kazanımları tespit edilir. | Bireysel Çalışma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | - Kanun sazının tarihi hakkında genel bilgiler. - Türkiye’de kullanım alanları hakkında bilgi. - Enstrümanın en fazla üç hafta içerisinde sahip olunması ile ilgili uyarı ve yönlendirmeler. | |
| 2 | Kanunun akordu,tel yapıları, tutuşu, teller, parmak,vuruşları mızrap vuruşu,vb. Konular hakkında genel bilgilendirme. - Dinletme ve dinleme | |
| 3 | Teller üzerinde birlik,ikilik,dörtlük ve sekizlik not değerler | |
| 4 | Teller üzerinde (Do-Re-Mi-Fa) perdelerinin kavranması. | |
| 5 | Teller üzerinde (sol-La-Si-Do) perdelerinin kavranması. Quiz | |
| 6 | Oktav çalışmaları | |
| 7 | Teller Üzerinde Öğrenilen Perdeler Vasıtası İle Birinci Pozisyonun Kavranması. | |
| 8 | Vize | |
| 9 | Mızrap Ve Tril Tekniğini Güçlendirici Etüt Çalışmaları | |
| 10 | Basit makamlara giriş | |
| 11 | Rast peşrev | |
| 12 | Rast Şarkı ( Gülnihal) | |
| 13 | Birinci Pozisyon Mızrap Ve Tril Tekniğini Güçlendirici Etütler | |
| 14 | Genel tekrar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Kanun Metodu (Halil KARADUMAN, Tahir AYDOĞDU,Deniz GÖKTAŞ,Göksel BAKTAGİR) |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | ||||||
| 2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | ||||||
| 3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | ||||||
| 4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | ||||||
| 5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | ||||||
| 6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | ||||||
| 7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | ||||||
| 8 | Bilimsel bilgilere dayanarak popüler kültürü analiz ederek, popüler kültürün oluşturduğu sanatı eleştirel bir bakış açısıyla ele alma becerisine sahiptir. | ||||||
| 9 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
| 10 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. | ||||||
| 11 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | ||||||
| 12 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Kanun sazını tanır. | ||||||||||||
| 2 | Mızrap vuruşlarını öğrenir. | ||||||||||||
| 3 | Kanun üzerinde sesleri tanır | ||||||||||||
| 4 | Sağ el ve Sol el kullanımını öğrenir. | ||||||||||||
| 5 | Ölçme değerlendirmede öğrencinin kazanımları tespit edilir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 1 | 3 |
| Final | 0 | 1 | 0 |
| Toplam İş Yükü | 100 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||