| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sanat Tarihine Giriş | MUZ 417 | 8 | 1 + 1 | 2 | 5 |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Sanat yapıtlarındaki özellikleri keşfeder | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | Sanat eserlerin özgünlüğünü tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama, | |
| 3 | Sanatın estetik değerini tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
| 4 | Sanat eserlerinin duygu ve düşünceleri anlattığını keşfeder | Anlatım, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 5 | Sanatın evrensel değerlerini fark eder. | Anlatım, Soru-Cevap, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Sanat Tarihi tanımı ve Sanat Tarihinin ilişkide bulunduğu alanlar | Ders için paylaşılan özet notlar |
| 2 | Tarih Öncesi Dönemlerde Sanat | Ders için paylaşılan özet notlar |
| 3 | Eski Mısır Sanatı | Ders için paylaşılan özet notlar |
| 4 | Eski Önasya Sanatları | Ders için paylaşılan özet notlar |
| 5 | Eski Ege havzası ve Yunan Sanatı (Girit Yunanistan ve Anadolunun Batı Kıyısı) | Ders için paylaşılan özet notlar |
| 6 | Ortaçağ Avrupa Sanatları | Ders için paylaşılan özet notlar |
| 7 | Rönesans Sanatı | Ders için paylaşılan özet notlar |
| 8 | Barok Sanat | Ders için paylaşılan özet notlar |
| 9 | Klasisiszm (Neo Klasisizm)- (1770-1830) | Ders için paylaşılan özet notlar |
| 10 | Romantizm (1810-1850) | Ders için paylaşılan özet notlar |
| 11 | Realizm (19. yüzyıl ikinci yarısı) | Ders için paylaşılan özet notlar |
| 12 | Ekspresyonizm (20. yüzyıl ) | Ders için paylaşılan özet notlar |
| 13 | Kübizm (20. yüzyıl başı) | Ders için paylaşılan özet notlar |
| 14 | Genel Değerlendirme | Ders için paylaşılan özet notlar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Haftalık özetlenerek ders notu şeklinde öğrenciye sunulacak veriler planlanmıştır. |
| Ders Kaynakları | Ders notları bölümünde kullanılması uygun görülen kaynaklar aşağıdaki gibi sıralanabilir; Adamson Glenn "When Art History Meets Design History" Introduction" 2014 . Laura Perdew "History of Art" 2015, Vernon Hyde "Sanat Tarihi" 2013, Oktay Aslanapa, "Türk Sanatı" 2016. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | ||||||
| 2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | ||||||
| 3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | ||||||
| 4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | ||||||
| 5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | ||||||
| 6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | ||||||
| 7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | ||||||
| 8 | Bilimsel bilgilere dayanarak popüler kültürü analiz ederek, popüler kültürün oluşturduğu sanatı eleştirel bir bakış açısıyla ele alma becerisine sahiptir. | ||||||
| 9 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
| 10 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. | ||||||
| 11 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | ||||||
| 12 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Sanat yapıtlarındaki özellikleri keşfeder | ||||||||||||
| 2 | Sanat eserlerin özgünlüğünü tanımlar | ||||||||||||
| 3 | Sanatın estetik değerini tartışır | ||||||||||||
| 4 | Sanat eserlerinin duygu ve düşünceleri anlattığını keşfeder | ||||||||||||
| 5 | Sanatın evrensel değerlerini fark eder. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| 1. Ödev | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 40 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 8 | 112 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 2 | 2 | 4 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Ödev | 1 | 3 | 3 |
| Final | 1 | 6 | 6 |
| Toplam İş Yükü | 127 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,08 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||