| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Piyano Iv | PIY 214 | 4 | 2 + 2 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. HACI BEKİR KURŞUNET |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, müzik alanında temel bilgi ve becerilerin uluslararası boyutta geliştirilebilmesine ve sergilenebilmesine olanak sağlayan piyano çalgısının eğitimi ile öğrencilerin bilişsel, psikomotor ve duyuşsal becerilerinin gelişimine katkı sağlamaktır. |
| Dersin İçeriği | Piyano çalmaya ilişkin temel davranışların geliştirilmesi, legato, staccato, portato çalma teknikleri, paralel dizi ve arpej çalışmaları (Re Majör, si minör, Si b Majör, Sol minör), seviyeye uygun etütler, seviyeye uygun Klasik dönem piyano eserlerinin teknik ve müzikal çalışmaları. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Piyano çalmaya ilişkin temel bilgi, davranış ve teknikleri açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 2 | Düzeyine uygun piyano alıştırma, etüt ve eserlerini doğru deşifre eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 3 | Düzeyine uygun piyano alıştırma, etüt ve eserlerini doğru ve uygun tekniklerle çalar. | ||
| 4 | Düzeyine uygun piyano alıştırma, etüt ve eserlerini doğru ve uygun müzikal ifadelerle çalar. |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Önceki dönem kazanılan becerilerin sergilenerek genel tekrarı, bu döneme hazırlık amaçlı teorik çalışmalar, müzik tarihinde dönemlerle ilgili tanıtıcı bilgiler, piyano edebiyatında Klasik dönem ve ilgili formları ile ilgili tanıtıcı bilgiler | |
| 2 | Paralel Re Majör ve Si minör dizi ve arpej çalışmaları, dizi, arpej, legato, staccato, portato tekniği içeren etüt çalışmaları | |
| 3 | Düzeye uygun seçilen etüdün teknik çalışmalarının yapılması | |
| 4 | Düzeye uygun seçilen etüdün müzikal ifade çalışmalarının yapılması | |
| 5 | Düzeye uygun bir Klasik dönem piyano eserinin deşifresi | |
| 6 | Düzeye uygun seçilen Klasik dönem piyano eserinin teknik çalışmalarının yapılması | |
| 7 | Düzeye uygun seçilen Klasik dönem piyano eserinin müzikal ifade çalışmalarının yapılması | |
| 8 | Ara sınav (Etüd+Klasik eser) | |
| 9 | Paralel Si b Majör ve Sol minör dizi ve arpej çalışmaları, düzeye uygun bir etüdün deşifresi | |
| 10 | Düzeye uygun seçilen etüdün teknik çalışmalarının yapılması | |
| 11 | Düzeye uygun seçilen etüdün müzikal ifade çalışmalarının yapılması | |
| 12 | Düzeye uygun seçilen Klasik dönem piyano eserinin deşifresi ve teknik çalışmalarının yapılması | |
| 13 | Düzeye uygun seçilen Klasik dönem piyano eserinin müzikal ifade çalışmalarının yapılması | |
| 14 | Final (Etüd+Klasik Eserler) |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | X | |||||
| 2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | X | |||||
| 3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | X | |||||
| 4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
| 5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | X | |||||
| 6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
| 7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | X | |||||
| 8 | Bilimsel bilgilere dayanarak popüler kültürü analiz ederek, popüler kültürün oluşturduğu sanatı eleştirel bir bakış açısıyla ele alma becerisine sahiptir. | X | |||||
| 9 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
| 10 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. | X | |||||
| 11 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | X | |||||
| 12 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Piyano çalmaya ilişkin temel bilgi, davranış ve teknikleri açıklar. | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
| 2 | Düzeyine uygun piyano alıştırma, etüt ve eserlerini doğru deşifre eder. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
| 3 | Düzeyine uygun piyano alıştırma, etüt ve eserlerini doğru ve uygun tekniklerle çalar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
| 4 | Düzeyine uygun piyano alıştırma, etüt ve eserlerini doğru ve uygun müzikal ifadelerle çalar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| Toplam | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 100 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||