| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Müziksel İşitme, Okuma ve Yazma Iv | TMB 204 | 4 | 2 + 2 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. HACI BEKİR KURŞUNET |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Farklı tonalitelerde müziksel işitme, okuma, yazma, transpoze v eşlik becerisinin geliştirilmesi |
| Dersin İçeriği | Farklı tonalitelerde solfej, deşifre, dikte, duyum, ezber, transpoze, 2-3-4 sesli solfej okuma, melodi eşlikleme ve kadans çalışmaları |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Farklı ölçülerde bona yapar. | Deney ve Laboratuvar, Tartışma, | |
| 2 | Farklı tonalitelerde solfej okur. | Tartışma, | |
| 3 | Farklı tonalitelerde deşifre yapar. | Gösterip Yaptırma, | |
| 4 | Farklı tonalitelerde kadans çalar. | Grupla Çalışma, | |
| 5 | Farklı ölçü ve tonalitelerde dikte yazar. | Tartışma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Duygu Ünal Solfej kitabından okumalar. 7'li akorların tekrarı. Mi bemol majör-Do minör tonlarında solfej okumaları. 2 sesli Solfej-dikte çalışmaları. Aralık okuma, Tam kadans kurma. Transpoze okuma çalışmaları. | |
| 2 | Duygu Ünal Solfej kitabından okumalar. 7'li akor çalışmaları Mi bemol majör-Do minör tonlarında solfej okumaları. 2 sesli Solfej-dikte çalışmaları. Aralık okuma, Tam kadans kurma. Transpoze okuma çalışmalarının devamı | |
| 3 | Duygu Ünal Solfej kitabından okumalar. 7'li akor çalışmaları Mi bemol majör-Do minör tonlarında solfej okumaları. 2 sesli Solfej-dikte çalışmaları. Aralık okuma, Tam kadans kurma. Transpoze okuma çalışmalarının devamı | |
| 4 | Duygu Ünal Solfej kitabından okumalar. 7'li akor çalışmaları Mi bemol majör-Do minör tonlarında solfej okumaları. 2 sesli Solfej-dikte çalışmaları. Aralık okuma, Tam kadans kurma. Transpoze okuma çalışmalarının devamı | |
| 5 | Duygu Ünal Solfej kitabından okumalar. 7'li akor çalışmalarıMi bemol majör-Do minör tonlarında solfej okumaları. 2 sesli Solfej-dikte çalışmaları. Aralık okuma, Tam kadans kurma. Transpoze okuma çalışmalarının devamı | |
| 6 | Duygu Ünal Solfej kitabından okumalar. 7'li akor çalışmaları. Mi bemol majör-Do minör tonlarında solfej okumaları. 2 sesli Solfej-dikte çalışmaları. Aralık okuma, Tam kadans kurma. Transpoze okuma çalışmalarının devamı | |
| 7 | Duygu Ünal Solfej kitabından okumalar. 7'li akor çalışmaları Mi bemol majör-Do minör tonlarında solfej okumaları. 2 sesli Solfej-dikte çalışmaları. Aralık okuma, Tam kadans kurma. Transpoze okuma çalışmalarının devamı | |
| 8 | Vize haftası | |
| 9 | Duygu Ünal Solfej kitabından okumalar. . La bemol majör-Fa minör solfej ve dikte çalışmaları. 9'lu akorlara giriş. Transpoze okuma çalışmaları. | |
| 10 | Duygu Ünal Solfej kitabından okumalar. La bemol majör-Fa minör solfej ve dikte çalışmaları devamı Transpoze okuma çalışmaları. | |
| 11 | Duygu Ünal Solfej kitabından okumalar. La bemol majör-Fa minörve dikte çalışmaları devamı. Transpoze okuma çalışmaları. | |
| 12 | Duygu Ünal Solfej kitabından okumalar. Si majör-Sol# minör solfej ve dikte çalışmaları devamı. 9'lu akor kurma ve okuma çalışmaları. Transpoze okuma çalışmaları. | |
| 13 | Duygu Ünal Solfej kitabından okumalar. Si majör-Sol# minör solfej ve dikte çalışmaları devamı. 9'lu akor kurma ve okuma çalışmaları devamı. Transpoze okuma çalışmaları. | |
| 14 | Duygu Ünal Solfej kitabından okumalar. Si majör-Sol# minör solfej ve dikte çalışmaları devamı. 9'lu akor kurma ve okuma çalışmaları devamı. Transpoze okuma çalışmaları. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | M. Sun Tonal Diziler ve Kadanslar M. Sun Solfej 2 Lavignac 1a-1b vb. Ders öğretim elemanının hazırladığı solfej içerikleri |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | ||||||
| 2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | ||||||
| 3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | ||||||
| 4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | ||||||
| 5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | ||||||
| 6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | ||||||
| 7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | ||||||
| 8 | Bilimsel bilgilere dayanarak popüler kültürü analiz ederek, popüler kültürün oluşturduğu sanatı eleştirel bir bakış açısıyla ele alma becerisine sahiptir. | ||||||
| 9 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
| 10 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. | ||||||
| 11 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | ||||||
| 12 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Farklı ölçülerde bona yapar. | ||||||||||||
| 2 | Farklı tonalitelerde solfej okur. | ||||||||||||
| 3 | Farklı tonalitelerde deşifre yapar. | ||||||||||||
| 4 | Farklı tonalitelerde kadans çalar. | ||||||||||||
| 5 | Farklı ölçü ve tonalitelerde dikte yazar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 60 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 4 | 8 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 100 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||