| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Müziksel İşitme, Okuma ve Yazma II | TMB 102 | 2 | 2 + 2 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. HACI BEKİR KURŞUNET |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Tonal ses sisteminin egzersizlerle kavratılması
|
| Dersin İçeriği | Diyezli, bemollü majör ve minör tonlar ve bunlarla ilgili solfej okuma ve dikte yazma |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Tonalite kavramını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | Majör ton kavramını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | Minör ton kavramını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | Majör ve minör tonlarda yazılmış ezgileri okur | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 5 | Majör ve minör tonlarda yazılmış ezgileri dikte eder | Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 6 | Majör ve minör tonlarda yazılmış ezgileri deşifre eder. | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 7 | Değişik tonlarda ezgiler besteler | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 8 | Değişik tonlarda, Fa anahtarında yazılmış ezgileri okur | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Geçen dönem tekrarı ve Remajör/Si minör tonlarına giriş. Majör ve minör 1. çevrim akorlara giriş. Lavignac 1A solfej okumaları ve dikte çalışmaları | |
| 2 | Fa majör ve Re minör tonlarında Lavignac 1A solfej-dikte çalışmaları. Akor çalışmalarının devamı. | |
| 3 | Fa majör ve Re minör tonlarında Lavignac 1A solfej-dikte çalışmaları. Akor çalışmalarının devamı. | |
| 4 | Fa majör ve Re minör tonlarında Lavignac 1A solfej-dikte çalışmaları. Akor çalışmalarının devamı. | |
| 5 | Fa majör ve Re minör tonlarında Lavignac 1A solfej-dikte çalışmaları. Akor çalışmalarının devamı. | |
| 6 | Fa majör ve Re minör tonlarında Lavignac 1A solfej-dikte çalışmaları. Akor çalışmalarının devamı. | |
| 7 | Fa majör ve Re minör tonlarında Lavignac 1A solfej-dikte çalışmaları. Akor çalışmalarının devamı. | |
| 8 | Vize sınavı | |
| 9 | Re majör ve Si minör tonlarına giriş. Majör ve minör 2. çevrim akorlara giriş. Lavignac 1A solfej okumaları ve dikte çalışmaları | |
| 10 | Re majör ve Si minör tonlarında solfej. Akor çalışmalarının devamı. Lavignac 1A solfej okumaları ve dikte çalışmaları devamı | |
| 11 | Re majör ve Si minör tonlarında solfej. Akor çalışmalarının devamı. Lavignac 1A solfej okumaları ve dikte çalışmaları devamı | |
| 12 | Re majör ve Si minör tonlarında solfej. Akor çalışmalarının devamı. Lavignac 1A solfej okumaları ve dikte çalışmaları devamı | |
| 13 | Re majör ve Si minör tonlarında solfej.. Akor çalışmalarının devamı. Lavignac 1A solfej okumaları ve dikte çalışmaları devamı | |
| 14 | Re majör ve Si minör tonlarında solfej. Akor çalışmalarının devamı. Lavignac 1A solfej okumaları ve dikte çalışmaları devamı |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Solfege Des Solfeges, Albert Lavinyak 1A Nail Yavuzoğlu, Uygulamalı Müzik Teorisi 1 Nail Yavuzoğlu, Uygulamalı Müzik Teorisi 2 M. Sun, Aralık Bilgisi
|
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | X | |||||
| 2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | X | |||||
| 3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | X | |||||
| 4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
| 5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | X | |||||
| 6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
| 7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | ||||||
| 8 | Bilimsel bilgilere dayanarak popüler kültürü analiz ederek, popüler kültürün oluşturduğu sanatı eleştirel bir bakış açısıyla ele alma becerisine sahiptir. | X | |||||
| 9 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
| 10 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. | X | |||||
| 11 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | X | |||||
| 12 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Tonalite kavramını bilir | ||||||||||||
| 2 | Majör ton kavramını bilir | ||||||||||||
| 3 | Minör ton kavramını bilir | ||||||||||||
| 4 | Majör ve minör tonlarda yazılmış ezgileri okur | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 |
| 5 | Majör ve minör tonlarda yazılmış ezgileri dikte eder | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 |
| 6 | Majör ve minör tonlarda yazılmış ezgileri deşifre eder. | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 |
| 7 | Değişik tonlarda ezgiler besteler | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 |
| 8 | Değişik tonlarda, Fa anahtarında yazılmış ezgileri okur | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 60 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 4 | 19 | 76 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 151 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||