| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Piyano I | PIY 111 | 1 | 2 + 2 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. HACI BEKİR KURŞUNET |
| Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. HACI BEKİR KURŞUNET, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, müzik alanında temel bilgi ve becerilerin uluslararası boyutta geliştirilebilmesine ve sergilenebilmesine olanak sağlayan piyano çalgısının eğitimi ile öğrencilerin bilişsel, psikomotor ve duyuşsal becerilerinin gelişimine katkı sağlamaktır. |
| Dersin İçeriği | Piyano çalmaya ilişkin temel davranışlar, legato çalma tekniği, zıt yönde Do Majör dizi çalma, iki elin koordinasyonunu geliştiren alıştırma, etüt ve eserler, nüans ve cümleleme. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Piyano çalmaya ilişkin temel bilgi, davranış ve teknikleri açıklar. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 2 | Düzeyine uygun piyano alıştırma, etüt ve eserlerini deşifre çalma becerisi kazanır. | Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Grupla Çalışma, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, |
| 3 | Düzeyine uygun piyano alıştırma, etüt ve eserlerini doğru ve uygun tekniklerle çalar. | Eğitsel Oyun, Tartışma, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, |
| 4 | Düzeyine uygun piyano alıştırma, etüt ve eserlerini doğru ve uygun müzikal ifadelerle çalar. | Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, |
| 5 | Başparmak geçişini doğru uygular. | Grupla Çalışma, Tartışma, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, |
| 6 | İki elini koordine eder. | Gösterip Yaptırma, Tartışma, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, |
| 7 | Zıt yönde dizi çalar. | Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, |
| 8 | Düzeyine uygun piyano alıştırma, etüt ve eserlerini çalarken nüansları doğru uygular. | Tartışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 9 | Düzeyine uygun piyano alıştırma, etüt ve eserlerini doğru cümleleyerek çalar. | Tartışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 10 | Piyano çalmaya ilişkin temel bilgi, davranış ve teknikleri kavrar. | Tartışma, | Doğru Yanlış Testleri, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Piyanonun tanıtımı, piyano karşısında doğru oturuş, piyanistik organların doğru konumlandırılması hakkında temel bilgiler, piyano yazısı ve klavye ilişkisini açıklayıcı temel bilgiler ve uygulamalı çalışmalar | |
| 2 | Beş parmak pozisyonunda alıştırmalar, deşifre çalışmaları | |
| 3 | Beş parmak pozisyonunda etütler | |
| 4 | Beş parmak pozisyonunda küçük melodik parçalar | |
| 5 | Legato tekniği için alıştırma ve etütler | |
| 6 | Başparmak geçişi çalışmaları, zıt yönde Do Majör dizi çalışmaları, legato tekniği ve parmak geçişi içeren, iki elin koordinasyonunu geliştirici etütler, kısa sınav (teorik) | |
| 7 | Melodik hattı dizi çalma üzerine kurulu etütlerin deşifresi | |
| 8 | Ara sınav (dizi+etüt) | |
| 9 | Legato tekniği ve parmak geçişi içeren eserlerin deşifresi | |
| 10 | Seçilen etüt ve eserlerin gerektirdiği teknik çalışmaların yapılması | |
| 11 | Seçilen etüt ve eserlerin nüans ve cümleleme gibi müzikal ifade çalışmalarının yapılması | |
| 12 | Final sınavı etüt ve eserlerinin deşifre edilmesi, performans sınavı (dizi+deşifre) | |
| 13 | Final sınavı etüt ve eserlerinin teknik ve müzikal ifade çalışmalarının yapılması | |
| 14 | Final (etüt+eser) |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | X | |||||
| 2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | X | |||||
| 3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | X | |||||
| 4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
| 5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | X | |||||
| 6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
| 7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | X | |||||
| 8 | Bilimsel bilgilere dayanarak popüler kültürü analiz ederek, popüler kültürün oluşturduğu sanatı eleştirel bir bakış açısıyla ele alma becerisine sahiptir. | X | |||||
| 9 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
| 10 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. | X | |||||
| 11 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | X | |||||
| 12 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Piyano çalmaya ilişkin temel bilgi, davranış ve teknikleri açıklar. | 5 | 5 | 5 | |||||||||
| 2 | Düzeyine uygun piyano alıştırma, etüt ve eserlerini deşifre çalma becerisi kazanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
| 3 | Düzeyine uygun piyano alıştırma, etüt ve eserlerini doğru ve uygun tekniklerle çalar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
| 4 | Düzeyine uygun piyano alıştırma, etüt ve eserlerini doğru ve uygun müzikal ifadelerle çalar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
| 5 | Başparmak geçişini doğru uygular. | 5 | |||||||||||
| 6 | İki elini koordine eder. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
| 7 | Zıt yönde dizi çalar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||
| 8 | Düzeyine uygun piyano alıştırma, etüt ve eserlerini çalarken nüansları doğru uygular. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||
| 9 | Düzeyine uygun piyano alıştırma, etüt ve eserlerini doğru cümleleyerek çalar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
| 10 | Piyano çalmaya ilişkin temel bilgi, davranış ve teknikleri kavrar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Final | 1 | 4 | 4 |
| Toplam İş Yükü | 152 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||