| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Türk Müziği Usûlleri II | TMU 102 | 2 | 2 + 2 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | Türk Müziği Usulleri I dersini almak ve başarılı olmak |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. CEMAL KARABAŞOĞLU |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Prof.Dr. Cemal KARABAŞOĞLU |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Türk Mûsikîsinde kullanılan usûller ve uygulamaları hakkında bilgi kazanmak |
| Dersin İçeriği | Türk Mûsikîsinde Kullanılan Usûller ve Uygulamaları |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İka’nın temel kavramlarını yapılandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
| 2 | Türk Musikisinde kullanılan usullerin tarihi gelişimini özetler. | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
| 3 | Basit ve Bileşik usul kalıplarını birleştirir. | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
| 4 | Usul kalıpları ve güfteler arasındaki uyumu analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
| 5 | Türk Musikisinde kullanılan usullere dair teknik bilgi ve duyularını geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
| 6 | Türk Musikisi formlarını usulleriyle birlikte uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Metronom ve çalgı uygulamaları | |
| 2 | Metronom ile basit ve bileşik usul uygulamaları | |
| 3 | Metronom ile Sengin Semai bileşik usul uygulamaları | |
| 4 | Sengin Semai bileşik usulünün eser üzerinde uygulanması | |
| 5 | Metronom ile Devr-i Hindi bileşik usul uygulamaları | |
| 6 | Devr-i Hindi bileşik usulünün eser üzerinde uygulanması | |
| 7 | Metronom ile Devr-i Turan bileşik usul uygulamaları | |
| 8 | Devr-i Turan bileşik usulünün eser üzerinde uygulanması | |
| 9 | Metronom ile Düyek bileşik usul uygulamaları | |
| 10 | Düyek bileşik usulünün eser üzerinde uygulanması | |
| 11 | Metronom ile Müsemmen bileşik usul uygulamaları | |
| 12 | Müsemmen bileşik usulünün eser üzerinde uygulanması | |
| 13 | Aksak ve Evfer bileşik usulünün eser üzerinde uygulanması | |
| 14 | Aksak semai ve Curcuna bileşik usulünün eser üzerinde uygulanması |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | [1] Özkan,İsmail Hakkı (1994), Türk Musikisi Nazariyatı ve Usulleri, Ötüken, İstanbul. |
| Ders Kaynakları | [2] Tura, Yalçın (1988), Türk Musikisinin Meseleleri, Pan Yayınları, İstanbul. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | X | |||||
| 2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | X | |||||
| 3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | X | |||||
| 4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
| 5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | X | |||||
| 6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
| 7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | X | |||||
| 8 | Bilimsel bilgilere dayanarak popüler kültürü analiz ederek, popüler kültürün oluşturduğu sanatı eleştirel bir bakış açısıyla ele alma becerisine sahiptir. | X | |||||
| 9 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
| 10 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. | X | |||||
| 11 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | X | |||||
| 12 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İka’nın temel kavramlarını yapılandırır. | ||||||||||||
| 2 | Türk Musikisinde kullanılan usullerin tarihi gelişimini özetler. | ||||||||||||
| 3 | Basit ve Bileşik usul kalıplarını birleştirir. | ||||||||||||
| 4 | Usul kalıpları ve güfteler arasındaki uyumu analiz eder. | ||||||||||||
| 5 | Türk Musikisinde kullanılan usullere dair teknik bilgi ve duyularını geliştirir. | ||||||||||||
| 6 | Türk Musikisi formlarını usulleriyle birlikte uygular. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| Toplam | 40 |
| 1. Final | 60 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 110 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Sözlü Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 6 | 12 |
| Final | 1 | 8 | 8 |
| Toplam İş Yükü | 112 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,48 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||