| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Derin Öğrenme ve Uygulamaları | SWE 405 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | İngilizce |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. DEVRİM AKGÜN |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. DEVRİM AKGÜN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Derin öğrenme ile ilgili temel bilgileri anlamak, derin öğrenme ile ilgili açık kaynak kütüphaneleri kullanmak, derin öğrenme uygulamaları geliştirmek. |
| Dersin İçeriği | Mathematical background, tensor operations, Graident descent, backpropagation, Keras deeplearning library , Machine learning models, Convolutional neural networks (convnets), transfer learning ,metin verileriyle derin öğrenme, recurrent neural networks, 1D convnets , Keras functional API, Generative deep learning, current topics |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Explain the core concepts of deep learning, including neural network architectures, optimization methods, and activation functions. | Gezi / Gözlem, Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | Implement and train deep learning models using modern frameworks (e.g., TensorFlow/Keras), applying best practices in data preprocessing, evaluation, and regularization. | Gözlem, Gezi / Gözlem, | |
| 3 | Design and apply specialized architectures such as CNNs for images, RNNs/Transformers for sequences, and transfer learning for real-world tasks. | Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
| 4 | Demonstrate the principles and applications of generative models and large language models (LLMs), including their societal and ethical implications. | Anlatım, Gözlem, | |
| 5 | Integrate deep learning methods into small projects, showcasing the ability to move from theory to practical problem-solving. | Proje, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Introduction, Artificial Intelligence, Machine Learning and Deep Learning | |
| 2 | Mathematical background: tensors, activation functions | |
| 3 | Optimization: gradient descent & variants, loss functions | |
| 4 | Feedforward neural networks, Sequential + Functional API | |
| 5 | Convolutional Neural Networks (CNNs) | |
| 6 | Transfer learning & fine-tuning | |
| 7 | Text processing, embeddings | |
| 8 | Sequence models: RNNs, LSTMs, GRUs | |
| 9 | Attention mechanisms & Transformers | |
| 10 | Large language models | |
| 11 | Generative deep learning (autoencoders, GANs, diffusion intro) | |
| 12 | Generative deep learning (autoencoders, GANs, diffusion intro) | |
| 13 | Contemporary deep learning topics | |
| 14 | Presentations |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Chollet, Francois. Deep learning with Python. Simon and Schuster, 2021. Ders Kaynakları Goodfellow, Ian, et al. Deep learning. Vol. 1. Cambridge: MIT press, 2016. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
| 2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
| 3 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
| 4 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
| 5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
| 6 | Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık. | X | |||||
| 7 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||
| 8 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
| 9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
| 10 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
| 11 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
| 12 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Explain the core concepts of deep learning, including neural network architectures, optimization methods, and activation functions. | 5 | |||||||||||
| 2 | Implement and train deep learning models using modern frameworks (e.g., TensorFlow/Keras), applying best practices in data preprocessing, evaluation, and regularization. | 4 | 4 | ||||||||||
| 3 | Design and apply specialized architectures such as CNNs for images, RNNs/Transformers for sequences, and transfer learning for real-world tasks. | 4 | |||||||||||
| 4 | Demonstrate the principles and applications of generative models and large language models (LLMs), including their societal and ethical implications. | 4 | 3 | ||||||||||
| 5 | Integrate deep learning methods into small projects, showcasing the ability to move from theory to practical problem-solving. | 4 | 4 | 3 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Proje / Tasarım | 20 |
| 1. Ödev | 10 |
| 2. Ödev | 10 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ödev | 2 | 3 | 6 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Proje / Tasarım | 1 | 8 | 8 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Final | 1 | 8 | 8 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 3 | 3 |
| Toplam İş Yükü | 129 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,16 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||