Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Physıcs II | PHY 112 | 2 | 3 + 2 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HÜSEYİN YASİN UZUNOK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilere mühendislik eğitiminde gerekli olan temel elektrik ve manyetizma alt yapısının kazandırılması |
Dersin İçeriği | Coulomb Kuvveti, Elektrik Alan, Elektrik Akısı, Gauss Yasası, Elektriksel Potansiyel, Kondansatörler, Akımın oluşumu ve Direnç, Doğru Akım Devreleri, Kirchhoff Kanunları, Manyetik Alan, Biot-Savart Yasası, Ampere Yasası, İndüksiyon, Faraday Yasası, Lenz Kanunu, İndüktans, Manyetik Alanda Enerji, LC Devresinde Salınımlar, Elektromanyetik dalgalar |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Elektrik yükünü ve nötr olmayı analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
2 | Yüklü sistemler tarafından üretilen kuvvetleri ve elektrik alanlarını analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
3 | Kondansatörlerin teknolojik kullanımlarını belirler. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
4 | Elektrik akımı ve iletkenliği ile ilgili analizler yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
5 | Manyetik alanı ve manyetik kuvveti analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, | |
6 | Elektromanyetik indüksiyon, Faraday ve Lenz yasasını elektrik devrelerine uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
7 | Alternatif ve doğru akım devrelerini analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
8 | İş Sağlığı-Güvenliği İlkelerini ve Laboratuvar kurallarını öğrenir. | Eğitsel Oyun, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Rules to be Followed in the Laboratory, Occupational Health and Safety Principles, Determination of Laboratory Rules | |
2 | Coulomb's Law and Electrical Force | [1] Pp. 708-742 |
3 | Electric Field and Gauss's Law, Experiment 1: PARALLEL PLATE CAPACITORS AND DIELECTRIC MATERIALS | [1] pp. 743-767 |
4 | Electrical Potential | [1] pp. 768-802 |
5 | Capacitance and Capacitors, Properties of Dielectrics, Experiment 2: KIRCHHOFF'S RULES AND THE WHEATSTONE BRIDGE | [1] pp. 803-839 |
6 | Current and Resistance | [1] pp. 840-867 |
7 | Direct Current Circuits, Experiment 3: DETERMINATION OF RC TIME CONSTANT | [1] pp. 868-903 |
8 | Electromagnetism | [1] pp. 904-936 |
9 | Magnetic Field Sources, Experiment 4: MAGNETIC FIELD AT THE CENTER OF A WIRE RING WITH CURRENT PASSING THROUGH IT | [1] pp. 937-978 |
10 | Midterm Exam | |
11 | Electromagnetic Induction, Faraday's Law | [1] Pp. 979-1013 |
12 | Electromagnetic Induction, Self-Induction, Experiment 5: TRANSFORMERS AND INDUCTION COIL | [1] Pp. 979-1013 |
13 | Alternating Current Circuits (RL and RC Circuits) | [1] Pp. 1043-1074 |
14 | Electromagnetic Waves | [1] Pp. 1075-1103 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] Fizik-II(Elektrik ve Manyetizma), Yılmaz Güney, İbrahim Okur, Değişim Yayınları, Sakarya, 2010. [2] Fen ve Mühendislik için Fizik II (Elektrik ve Manyetizma), R.A.Serway; Çeviri Editörü: Kemal Çolakoğlu, (5. baskıdan çeviri), Palme Yay., 2002 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
4 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
6 | Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık. | ||||||
7 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||
8 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
10 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
11 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
12 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Elektrik yükünü ve nötr olmayı analiz eder. | ||||||||||||
2 | Yüklü sistemler tarafından üretilen kuvvetleri ve elektrik alanlarını analiz eder. | ||||||||||||
3 | Kondansatörlerin teknolojik kullanımlarını belirler. | ||||||||||||
4 | Elektrik akımı ve iletkenliği ile ilgili analizler yapar. | ||||||||||||
5 | Manyetik alanı ve manyetik kuvveti analiz eder | ||||||||||||
6 | Elektromanyetik indüksiyon, Faraday ve Lenz yasasını elektrik devrelerine uygular. | ||||||||||||
7 | Alternatif ve doğru akım devrelerini analiz eder. | ||||||||||||
8 | İş Sağlığı-Güvenliği İlkelerini ve Laboratuvar kurallarını öğrenir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Toplam İş Yükü | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,16 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |