| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Teknoloji Bağımlılığı | RPD 621 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. TUNCAY AYAS |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Erol UĞUR |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Teknolojinin bireylerde oluşturduğu olumsuz etkilerin öğrenilmesi ve bu durumda olan bireylere yönelik önleme çalışmalar yapılabilmesi |
| Dersin İçeriği | Bu ders, teknolojinin yanlış kullanılması sonucunda bireylerde ne tür olumsuzluklar görüldüğünün belirlenmesi ve bu olumsuzlukların görülmemesi için bireylere nasıl yardım edilmesi gerektiğinin becerilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Teknolojinin bireylerde oluşturduğu olumsuz etkileri tanır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Teknolojiden olumsuz yönde etkilenen bireylere yönelik önleme çalışmaları yapar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İnternet bağımlılığının tanımı ve tarihçesi | |
| 2 | İnternet ve ergen gelişimi | |
| 3 | Problemli internet kullanımı | |
| 4 | İnternet bağımlılığı ve psikososyal faktörler | |
| 5 | Sanal zorbalık | |
| 6 | Psikolojik ihtiyaçlar ve internet bağımlılığı | |
| 7 | Teknolojinin toplumsal ilişkilerde yarattığı sorunlar | |
| 8 | Teknolojik bağımlılığın psikolojik belirtilerle ilişkisi | |
| 9 | Bağımlılığın kuramsal temelleri | |
| 10 | Teknolojik bağımlılığın gelecek yaşama etkisi | |
| 11 | Teknoloji bağımlılığında okul psikolojik danışmanının sorumluluğu | |
| 12 | Teknolojinin güvenli kullanımı | |
| 13 | İnternet bağımlılığının kliniği ve tedavisi | |
| 14 | Teknoloji bağımlılığında ailenin tutumu |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Young K.S (2011) INTERNET ADDICTION A Handbook and Guide to Evaluation and Treatment JohnWiley & Sons, Inc. |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | EĞİTİMDE PSİKOLOJİK HİZMETLER PR. (DR) Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Çağdaş Psikolojik Danışma Akımlarını ayrıntılı olarak tanır ve karşılaştırarak analiz ederek, elde ettiği kuramsal bilgiyi alana yönelik uygulamalarda kullanabilir. | X | |||||
| 2 | Evlilik ve aile içinde yaşanılan sorunları farklı kuram ve yaklaşımlar çerçevesinde analiz ederek, sorunları önlemeye ya da sorunlarla başa çıkma becerisi kazandırmaya yönelik danışma uygulamaları tasarlar. | ||||||
| 3 | Öğrencilerin kişisel mesleki ve eğitsel gelişimini en üst düzeyde desteklemek için seminerler ve grup rehberliği etkinlikleri planlar ve uygular. | X | |||||
| 4 | Doktora eğitiminin ve araştırmalarının gerektirdiği ölçülerde araştırma ve yayın yapma beceri kazanır. | X | |||||
| 5 | Çocuk ya da ergenlerde görülen davranış problemleri ve bozuklukları, nedenleri ve yardım sürecine ilişkin olarak ayrıntılı bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi uygulama becerisi kazanır. | ||||||
| 6 | Toplumsal alanda psikolojik danışma ve rehberlik alanında bilgilendirmeye ihtiyaç duyulan konu başlıkları ya da yardım alanlarını tespit ederek bunlara ilişkin seminerler düzenler. | X | |||||
| 7 | Farklı yaklaşımlara dayalı olarak farklı durumlara ilişkin grupla psikolojik danışma oturumları tasarlar ve uygular. | X | |||||
| 8 | Toplumsal olaylara ilişkin kriz alanlarında yardımcı olabilecek psikolojik danışma alanına ilişkin bilgilerini kullanır. | X | |||||
| 9 | İleri düzey ölçme ve değerlendirme becerisi kazanır. | ||||||
| 10 | Psikolojik bozukluklara ilişkin tanılama ve yardım sürecine ilişkin uzmanlık kazanır. | ||||||
| Sıra | REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK PR. (DR) Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Eğitim bilimleri ilkeleri doğrultusunda 21. yüzyıl yeterliklerini geliştirerek eğitim sisteminin ve toplumun çağın gereklerine uygun yapılandırılmasına katkı sağlar. | ||||||
| 2 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ilişkin bilgilerini disiplinlerarasılık çerçevesinde uzmanlık düzeyinde geliştirir ve kullanır. | ||||||
| 3 | Yerli ve yabancı alanyazını takip ederek eğitim teknolojileri aracılığıyla rehberlik ve psikolojik danışmanlık alanına yönelik bilimsel çözümler üretir ve paydaşlarına aktarır. | ||||||
| 4 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanında yürüttüğü bilimsel araştırmayı yeni stratejik yaklaşımlar geliştirerek bağımsız olarak yürütür. | ||||||
| 5 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanında uzmanlık düzeyindeki öğrenme sürecini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek yönlendirir. | ||||||
| 6 | Milli, kültürel ve evrensel değerleri özümseyerek rehberlik ve psikolojik danışmanlık alanında etik kurallara uygun biçimde bilimsel araştırmalar yapar ve sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Teknolojinin bireylerde oluşturduğu olumsuz etkileri tanır. | ||||||||||||||||
| 2 | Teknolojiden olumsuz yönde etkilenen bireylere yönelik önleme çalışmaları yapar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 30 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 70 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 141 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||